۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۵۸۵۵
با حضور طلاب غیرایرانی؛

نقش امام خمینی در بیداری اسلامی بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی نقش امام خمینی‌(ره) در بیداری اسلامی به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه قم برگزار می‌شود.
بيداري اسلامي


حجت‌الاسلام محسن عمیق، مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری نشست بررسی نقش امام خمینی‌(ره) در بیداری اسلامی، از سوی انجمن علمی پژوهشی فقه سیاسی معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه قم، 12 خردادماه خبر داد.

وی افزود: در این نشست علمی حجت‌الاسلام محمدجواد نوروزی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی‌(ره) به بررسی نقش امام خمینی‌(ره) در بیداری اسلامی خواهد پرداخت و در ادامه چند مقاله از سوی طلاب غیرایرانی ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام عمیق پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تحولات منطقه و بیداری امت‌های اسلامی، گفت: این حرکت از رخداد واقعه عظیمی در جهان حکایت دارد و در میان تمام ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان هم رخ خواهد داد.

مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه همچنین با اشاره به سخنی از امام خمینی‌(ره) که فرمودند «اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزید، اسرائیل را آب می‌برد»، خاطرنشان کرد: حلقوم استکبار جهانی با ادامه این حرکت‌ها گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند «حرکت بیداری کنونی در غرب آسیا و شمال افریقا قطعاً تا قلب اروپا پیش خواهد رفت و ملت‌های اروپا بر ضد سیاستمداران و زمامداران خود به پا می‌خیزند»، گفت: تحولات بزرگی در سال 2011 و 2012 در اروپا رخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام عمیق تصریح کرد: اگرچه زمینه‌های این تحول در اروپا اتفاق افتاده و سال گذشته هم شاهد زمینه‌های بیداری در اروپا بوده‌ایم، اما قطعاً این زمینه‌ها استمرار پیدا خواهد کرد؛ چراکه دوران استبداد و استکبار در جهان به سر رسیده و جایش را به حکومت عدالت داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مواضع استکبار در برابر حوادث منطقه اشاره کرد و با بیان این‌که تشیع قلب تپنده جهان اسلام است، گفت: مستکبران تشیع را نقطه اساسی و عامل سقوط خودشان می‌دانند.

مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه ادامه داد: آنها می‌دانند که مکتب تشیع و تفکر شیعی موتور محرک جهان اسلام و بر خلاف مکتب‌های دیگر آن است؛ بنابراین از این تفکر بسیار واهمه دارند و آن را خطری برای خود احساس می‌کنند.

گفتنی است، نشست بررسی نقش امام خمینی‌(ره) در بیداری اسلامی، پنجشنبه 12 خردادماه از ساعت 10 تا 12 در سالن شهید مطهری مدرسه مبارکه حجتیه به نشانی قم ـ چهارراه حجتیه برگزار می‌شود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات