۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۵۸۸۲

‌45 خانه عالم در مناطق محروم گیلان در حال ساخت است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه قدس گیلان از ساخت 45 خانه عالم از سوی بسیجیان در مناطق روستایی این استان خبر داد.
ساخت و ساز خانه عالم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، هامون محمدی، فرمانده سپاه قدس گیلان، امروز در نشست مسؤولان طرح صالحین سپاه قدس  که در سالن اجتماعات شهدای سپاه ناحیه رشت برگزار شد، با بیان این که در حال حاضر 45 پروژه خانه عالم در کنار مساجد مناطق محروم و روستایی گیلان از سوی بسیجیان سپاه قدس در حال ساخت است، گفت: با راه‌اندازی خانه‌های عالم امکان اسکان مبلغان در روستاها فراهم می‌شود.

وی، حضور دائمی روحانی در روستاها را سبب تقویت مبانی دینی و اعتقادی روستاییان و تعمیق باورهای دینی و رونق گرفتن آیین‌های مذهبی دانست و افزود: باید همگان از این فرصت ارزشمند برخوردار شوند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به این که عملکرد مناسب مبلغان دینی در سطح روستاها زمینه ساز گسترش فعالیت های دینی و فرهنگی بوده است، خاطرنشان کرد: امروز استقرار یک روحانی در مناطق مختلف روستایی یک ضرورت است که با توسعه و گسترش خانه های عالم این مشکل مرتفع خواهد شد.

محمدی با اشاره به گستردگی کار فرهنگی و تبلیغی اظهار داشت: امروزه تبلیغات چهره به چهره از کارآمدترین روش‌هایی است که وجود دارد و اقصی نقاط کشور به حضور دائمی مبلغان روحانی در کنار خود نیاز دارند.

وی، مساجد را بهترین پایگاه برای تبلیغ ارزش های دینی دانست و گفت: اگر از مساجد غفلت کنیم ضربه می‌خوریم و وجود خانه عالم و استقرار روحانی در روستاها فرهنگ دینی منطقه را بیمه می‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر توجه بیشتر به ارتقا و تعمیق بخشیدن به فرهنگ دینی در روستاها، بیان داشت: با تلاش بسیجیان ولایتمدار گیلان خانه‌های عالم در مدت زمان بسیار کوتاهی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بر ضرورت تبلیغ و تعمیق باورهای دینی، شعار و احکام اسلامی در مناطق محروم و روستاها تاکید و تصریح کرد: بسیجیان با رهبری روحانیت در عرصه جنگ نرم دشمنان اسلام را مایوس کرده‌اند.

محمدی اضافه کرد: سپاه قدس گیلان با اهتمام فراوان برای اجرای دقیق طرح صالحان در بدنه بسیج به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره ارتقای بینش و بصیرت اعتقادی و سیاسی بسیجیان است.

وی با اشاره به اهمیت طرح صالحان، اجرای آن را در رده‌‌های مقاومت ضروری دانست و افزود: تشکیل حلقه‌های معرفتی بین نوجوانان بسیجی، آنها را به لحاظ اعتقادی و سیاسی در برابر شبهات مقاوم می‌کند.

محمدی با اشاره به تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین در پایگاه‌های مقاومت افزود: هسته‌های اولیه انقلاب اسلامی در مساجد شکل گرفت و ایجاد حلقه‌های طرح صالحین در مساجد یک کار بزرگ فرهنگی با بازده مطلوب است.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: دشمن با توطئه‌های خود به اشکال مختلف قصد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارد و در 32 سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی هوشیاری امام راحل و مقام معظم رهبری تبعیت آحاد مردم از ولایت فقیه موجب خنثی شدن این توطئه‌ها شده است.

وی در ادامه سخنان خود ولایت فقیه را رکن و پایه اساسی نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به این که ولایت‌مداری و اسلام‌محوری ملت ایران دشمنان این انقلاب را مأیوس کرده است، افزود: ملت با تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در مسیر اهداف بلند انقلاب سبب پیشرفت مسائل جاری مملکت شدند.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی بسیار ارزشمند است و همه باید عاشقانه و خالصانه از ولایت فقیه پشتیبانی کرده و تحت امر ایشان باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات