۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۹۴۲
آیت‌الله حسینی بوشهری خواستار شد؛

افزایش ارتباط جامعه مدرسین با استادان سطح عالی و خارج حوزه

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌خواستار افزایش ارتباط جامعه مدرسین با اساتید سطح عالی و خارج حوزه شد.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در سیزدهمین اجلاس اساتید سطح عالی و خارج حوزه با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی‌(ره)، از ایشان به عنوان چهره برجسته دنیای معاصر نام برد.
 
وی با بیان این‌که امام خمینی‌(ره) تحولی بنیادین در فضای کشور ایجاد کردند و رشد و بالندگی حوزه‌های علمیه به برکت نفس گرم آن امام راحل رقم خورده است، افزود: امروز رهبر فرزانه انقلاب، به عنوان مدافع و حامی حوزه‌های علمیه می‌درخشند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب از یک سو و مراجع تقلید از سوی دیگر، در رابطه با اساتید حوزه ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به شهر مقدس قم، تکلیفی را متوجه حوزه‌های علمیه کردند و آن تأکید بر جایگاه جامعه مدرسین و نقش اساتید حوزه بود.
 
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به آن سبب که مسائل بیرونی و درونی حوزه را رصد می‌کنند، دغدغه و نگرانی خاصی نسبت به آن دارند و تصریح می‌کنند که جمع جامعه مدرسین در صورتی موفق می‌شوند که نوعی همدلی، صفا و صمیمیت بین آنان و اساتید حوزه برقرار باشد.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توسعه دایره تشکیلات جامعه مدرسین و ساماندهی اساتید سطح عالی حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: اساتید پس از مراجع تقلید، تأثیرگذارترین افراد در حوزه‌های علمیه هستند.
 
وی از تدوین اساسنامه اساتید سطح عالی و خارج حوزه از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد و گفت: در بخشی از مقدمه این اساسنامه آمده است که اساتید و مدرسان حوزه‌های علمیه در تاریخ پربار روحانیت از جایگاهی والا و تأثیرگذار برخوردارند.
 
امام جمعه قم برگزاری نشست اساتید و مسؤولان حوزه با اعضای جامعه مدرسین را ضروری دانست و گفت: جایگاه اساتید به عنوان جایگاهی روشن و تأثیرگذارتر از وضع فعلی تنها با تفاهم، همدلی و همراهی محقق می‌شود و جامعه مدسین در راستای رشد و بالندگی این مجموعه عظیم آنچه در توان دارد به کار می‌بندد.
 
وی با بیان این‌که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همواره با حضور اساتید و بزرگان حوزه نو و شاداب خواهد شد، به دیدار خود با برخی از مراجع تقلید اشاره کرد و گفت: مراجع تقلید خواستار تحقق ارتباط جامعه مدرسین با اساتید سطح عالی و خارج حوزه هستند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود خواستار ایجاد حسن اعتماد بین اساتید حوزه با اعضای جامعه مدرسین شد و  تصریح کرد: حوزه هرگز نباید به عنوان یک مجموعه جناحی و خطی شناخته شود که این دور از شأن حوزه مقدسه علمیه قم است. /920/پ202/ص

ارسال نظرات