۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۹۴۴

حزب الله لبنان از بازگشایی گذرگاه رفح استقبال کرد

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان از تصمیم مصر مبنی بر گشودن دایمی گذرگاه رفح استقبال کرد و این اقدام را در راستای منافع ملی فلسطین و تقویت جایگاه مصر در میان کشورهای اسلامی ارزیابی کرد.
حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای از گشودن دایمی گذرگاه رفح از سوی مقامات مصری استقبال کرد و این اقدام را موجب پایان یافتن تحریم غزه، گرچه به شکلی جزئی دانست و آن را بسیار امیدوار کننده توصیف کرد.

این بیانیه با تبریک به مسؤولان مصری به دلیل این تصمیم، درخواست همیشگی خود برای گشودن این گذرگاه به عنوان اقدامی ملی، انسانی و اخلاقی را که از درد و رنج ملت فلسطین می کاهد، خاطرنشان ساخت و این تصمیم را هدیه جدید مصر پس از آشتی ملی میان گروه های فلسطینی دانست.

حزب الله لبنان این تصمیم را در راستای حمایت از مساله فلسطین و تقویت نقش مصر در منطقه و جایگاه آن را در میان کشورهای عربی ارزیابی کرد و خواستار برداشتن گام های بیشتری در جهت منافع ملت مظلوم فلسطین و مساله برحق آنها شد.

گفتنی است که دولت مصر از روز شنبه، گذرگاه رفح را به صورت دایمی باز کرده است و این اقدام با استقبال گروه های فلسطینی و خشم مقامات صهیونیست مواجه شده است./981/ب902/گ
ارسال نظرات