۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۹۵۱
استاد حوزه علمیه:

انقلاب اسلامی بی‌تردید آغازگر نهضت بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از استادان سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی با مرجعیت دین و مکتب اهل بیت‌(ع) و رهبری امام خمینی‌(ره)، بی‌تردید آغازگر و مسیرساز نهضت بیداری اسلامی است.
بيداري اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام میردامادی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در سیزدهمین اجلاس اساتید سطح عالی و خارج حوزه با اشاره به بیداری اسلامی و نقش حوزه و اساتید در آن، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بی‌تردید آغازگر نهضت بیداری اسلامی است.
 
این استاد حوزه علمیه قم افزود: انقلاب اسلامی ایران با مرجعیت دین و مکتب اهل بیت‌(ع) و رهبری امام خمینی‌(ره) با هدف بسط الهیات جهان‌شمول توحیدی، بی‌تردید آغازگر و مسیرساز نهضت بیداری اسلامی است.
 
وی با بیان این‌که گستره نمادهای دینی با همه مؤلفه‌های آن، ظلم‌ستیزی و نشان دشمن مشترک در امواج نهضت‌های عدالتخاهانه معاصر شاهد این مدعا است، تجربه رهبری ولایت فقیه بر رهپویی صراط مستقیم و جلوگیری از انحراف در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن را بزرگ‌ترین نعمت پروردگار متعال دانست.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به نهضت‌های کنونی، تأکید بر دینی بودن این نهضت‌ها را سبب پیروزی قطعی آنان دانست و افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می‌فرمایند در نگاه اسلامی امام دین مسؤول جهت‌دهی همه تلاش‌های انسان و جوامع بشری در همه عرص‌ها و زمینه‌ها است.
 
وی تصریح کرد: امروز بیداری اسلامی در شمال افریقا در مسیر پیروزی قرار گرفته و بی‌تردید ایران اسلامی در آن نقش آفرین است و تنها یک تماشاگر بی‌تفاوت نیست؛ در این میان قیام مردم بحرین به جهات مختلفی از حساسیت بیشتری برای مردم ایران برخوردار است.
 
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: اساتید حوزه علمیه قم همبستگی خود را با شورای علمای بحرین و مردم مؤمن و حق طلب آن اعلام می‌دارند و رفتار خلفای بحرین در هتک حرمت به مساجد، قرآن و علما را محکوم می‌کنند.
 
وی با بیان این‌که نقش آفرینی حوزه علمیه قم در انقلاب اسلامی و سیر تحولات سی سال گذشته، قم را همواره کانون توجه دوست و دشمن قرار داده است، گفت: کمترین شهری در دنیا با ابعاد و جمعیت محدود را می‌توان سراغ گرفت که دارای تعدادی بی‌شمار دانشجو، دانش‌پژوه، محقق و اندیشمند از ده‌ها کشور است.
 
حجت‌الاسلام میردامادی خاطرنشان کرد: این همه تلاش را باید پاسداشت و در هنگامه بیداری ملت‌ها از آن سود جوست؛ حال که دعای مؤمنان به اجابت قرین گردیده و آرمان‌ها به واقعیت تبدیل شده، اندیشه دانشوران در مناسبات بین‌المللی تأثیرگذارتر خواهد بود.
 
وی در ادامه به ارائه راهکارها و پیشنهادهایی در این رابطه پرداخت و ایجاد شرایط لازم برای آن دسته از مدرسین که آماده همکاری هستند شامل یادگیری زبان خارجه، آشنایی با مذاهب، شناسایی فرهنگ ملل، مشارکت در همایش‌های بین‌المللی داخلی و همکاری در زمینه تدوین متون قابل ارائه در خارج را از آن جمله برشمرد.

این استاد حوزه اضافه کرد: ایجاد فضای حضور غیرفیزیکی اساتید در خارج از کشور از همکاری با مراکز و یا دانشکده‌های مجازی که ماهیت حوزوی دارند، حضور فعال در سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای خودی و خارجی و ارسال مقالات برای مجله‌های علمی و تمرکز و اهتمام معاونت بین‌الملل حوزه بر استفاده از اساتید از دیگر راهکارهای لازم در این زمینه است.
 
وی همچنین خواستار مشارکت مدرسان حوزه در تدوین سند راهبردی و نقشه جامع حوزه بین‌المللی شد و با اشاره به وجود تحولات سریع و مطالبات جهانی و غنا و استحکام و بی‌همتایی فقه و حدیث اهل بیت‌(ع)، گفت: مراجع تقلید همواره سیل و گستره معارف اهل بیت‌(ع) را مساوی همه جهان دانسته‌اند و این خود پشتوانه استواری برای ادامه فعالیت‌های حوزه علمیه است. /920/پ202/ص

ارسال نظرات