۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۹۵۵
در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت لبنان تاکید شد:

مقاومت تا آزادسازی کامل اراضی اشغالی ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ بیش از صد و پنجاه تن از علمای شیعه و اهل سنت لبنان در پاسخ به تلاش های دشمنان برای برافروختن آتش فتنه مذهبی میان مسلمانان گرد هم آمدند و فریاد وحدت سردادند.
علماي لبنان علماي لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها تن از علمای برجسته شیعه و اهل سنت لبنان، روز گذشته در پاسخ به تلاش های دشمنان برای برافروختن آتش فتنه مذهبی میان مسلمانان به دعوت تجمع علمای مسلمان لبنان و در حال و هوای یازدهمین سالگرد پیروزی مقاومت و جشن آزادسازی لبنان در باغ موزه ملیتا در ارتفاعات اقلیم التفاح در جنوب لبنان گرد هم آمدند.

این مراسم با زمزمه دعای وحدت آغاز شد و پس از برگزاری نماز جماعت به امامت شیخ احمد الزین، رییس هیات امنای تجمع علمای مسلمان لبنان و بازدید از بخش های مختلف موزه مقاومت، اجتماع کنندگان با سردادن فریاد مهر و وحدت بر گزینه مقاومت در برابر چالش ها و دسیسه های اسراییلی تاکید کردند.

در بیانیه اختتامیه این گردهمایی با اشاره به اینکه آزادسازی خاک لبنان هنوز به سرانجام خود نرسیده است و همچنان بخش هایی از خاک این کشور در اشغال دشمن صهیونیستی به سر می برد و هنوز شاهد تجاوزگری های روزانه اسراییل هستیم بر ضرروت استمرار مقاومت همراه با حفظ آمادگی کامل برای آزادسازی کامل سرزمین های اشغالی، تاکید کردند.

بیش از صد و پنجاه تن از علمای برجسته شیعه و اهل سنت لبنان که در این گردهمایی حضور داشتند در این بیانیه، جنجال آفرینی پیرامون سلاح مقاومت را اقدامی آمریکایی ـ صهیونیستی برشمرد و تاکید کرد: مساله فلسطین مساله مرکزی امت اسلام باقی خواهد ماند و مسلمانان تا آزادسازی کامل خاک های اشغالی خود بازنخواهند ایستاد.

این بیانیه با اعلام همبستگی خود با سوریه و موضع گیری های ملی این کشور، خواستار ادامه روند اصلاحات برای رساندن کشور به ساحل امن و آرامش شد و تاکید کرد: سوریه همواره یکی از حلقه های اصلی محور مقاومت و بازدارندگی در برابر استکبار جهانی بوده و خواهد بود و همواره از مقاومت در لبنان، فلسطین و عراق حمایت کرده و در این راه فشارهای زیادی را متحمل شده است؛ چراکه بر خلاف خواست استکبار جهانی دست از حمایت مقاومت برنمی دارد.

علمای لبنان همچنین با استقبال از صلح و آشتی ملی میان گروه های فلسطینی فتح و حماس که از دیرباز چشم به تحقق آن داشته اند، آزردگی و رنجش شدید آمریکا و اسراییل از این رخداد فرخنده را نشانگر اهمیت آن دانستند و خواستار استمرار آن و پشت سر گذاشتن اختلاف های جزئی برای دستیابی به توافق و همبستگی و نیز هوشیاری در برابر دسیسه های دشمنان شدند./981/ب902/گ
ارسال نظرات