۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۹۳
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی؛

پیام شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان به مناسبت سالروز ارتحال امام امت

خبرگزاری رسا ـ شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان در پیامی سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را تسلیت گفت.
خبر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دفتر شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان امروز با انتشار پیامی سالروز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) را به حضور مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و کلیه هموطنان عزیز تسلیت گفت.

در این پیام عنوان شده است: بیست و دومین سالگرد ارتحال امام امت را تسلیت گفته بدان امید که با استعانت از رهنمودهای ارزشمند آن امام بزرگوار در راه اعتلا و سربلندی هر چه بیشتر ایران عزیز گام برداریم.

نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی برگزار می شود

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج ‌شنبه هفته جاری دوازدهم خرداد برای شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی به تبریز سفر می‌کند.

همزمان با برگزاری همایش شورای فرهنگ عمومی استان، از ترتیل تصویری قرآن کریم رونمایی شده و از فعالان شوراهای فرهنگ عمومی تجلیل می شود.

برنامه افتتاح مجتمع مجتمع فرهنگی دیجیتال، بازدید از مقبره دو کمال، بازدید از منزل استاد شهریار، بازدید از مقبره الشعرا،‌بازدید از خانه مشروطیت و افتتاح کانون فرهنگی هنری طفلان مسلم از اهم برنامه های این سفر فرهنگی است.

مسجد آسیب دیده جنگ جهانی اول در تبریز مرمت شد

تراب محمدی، رییس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر در سازمان میراث فرهنگی استان در حوزه مرمت فعالیت های چشمگیری انجام گرفته است و در طول سه سال گذشته 98 مسجد آذربایجان شرقی مرمت و بازسازی شدند و 33 مسجد از 98 مسجد مرمت شده به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: مرمت در مابقی مساجد نیز به صورت مستمر ادامه دارد و علاوه بر تبریز چهار مسجد تاریخی در بناب، هشت مسجد در مراغه و شهرهای دیگر استان در حال مرمت هستند.

وی ادامه داد: مسجد فاطمه الزهرا(س) در تبریز یکی از مساجد از دوره قاجار به جا مانده و در کاوش های به عمل آمده در آن آثاری از دوره صفوی نیز بدست آمده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: این مسجد در حملات مربوط به جنگ جهانی اول حدود 90 در صد آسیب دیده و فقط محراب و ستون های آن باقی مانده بود.

محمدی ادامه داد: مرمت مسجد فاطمه الزهرا از 2 سال قبل شروع شده و تا کنون حدود 900 میلیون ریال برای بازسازی آن هزینه شده است و این عملیات با تلاش شبانه روزی کارشناسان میراث فرهنگی رو به پایان است و به امید خدا به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است، این مسجد در خیابان تربیت، کوچه حریری واقع شده است.

نمایشگاه ولایت در مراغه گشایش یافت

نمایشگاه عکس و پوستر با عنوان ولایت خورشید بی غروب در محل امامزاده سید محمد این شهرستان گشایش یافت.

این نمایشگاه با هدف توسعه و اعتلای فرهنگ و آرمان های ولایت فقیه در بین جوانان و گرامیداشت ارتحال بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپا شده است.

در این نمایشگاه برخی از احادیث در ارتباط با ولایت و سخنان گهربار امام راحل و رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ولایت فقیه برای بازدید عموم دایر شده است.

گفتنی است، این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم مردم و علاقه مندان به آشنایی بیشتر با ولایت فقیه در این محل دایر است./935/د101/س
ارسال نظرات