۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۰۰۸
امام جمعه آستارا:

پیروی از اندیشه ‌امام راحل تنها راه پیروزی مسلمانان بر استکبار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آستارا با تأکید براین که امام خمینی(ره) همواره بر وحدت و همدلی جهان اسلام تأکید ویژه ای داشتند، گفت: امروز پیروی از اندیشه های امام راحل تنها راه پیروزی مسلمانان بر کفر و دیکتاتوری است.
امام جمعه آستارا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام علی اکبراکرمی، امام جمعه آستارا، امروز در جمع مسؤولان ادارات این شهرستان با اشاره به در پیش سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، از امام خمینی به عنوان یک شخصیت بی نظیر در قرن حاضر یاد کرد و گفت: امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب اسلامی همه دنیا را متحول کرد.

وی، امام راحل را الگوی انسان های آزادی‌خواه دنیا معرفی کرد و با بیان این که امروز گفتمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی چراغ راهی برای رهایی از ظلم و دیکتاتوری دانست و خاطرنشان کرد: این شخصیت برجسته جهان وحدت امت اسلامی و رهایی انسان‌های ستمدیده از چنگال مستکبران عالم را هدف نهایی خود قرار داده بود.

امام جمعه آستارا با اشاره به این که امام خمینی(ره) همواره دغدغه دین و ارزش‌های اسلامی داشت، خاطرنشان کرد: ایشان در طول عمر با برکت خود همه تلاش خود را برای ‌گسترش اندیشه اسلامی در اقصی نقاط جهان به کار گرفت.

حجت الاسلام اکرمی با بیان این که امروز همه دنیا تشنه معارف الهی هستند؛ گفت: این مسأله ثمره تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های بی وقفه امام خمینی‌(ره) در چند دهه تلاش است.

وی، اندیشه امام خمینی(ره) را تعالی بخش دانست با بیان این که حرکت در مسیر گفتمان امام، جامعه اسلامی را به رشد و بالندگی واقعی خواهد رساند، افزود: اگر مسلمانان جهان به دنبال عزت و عظمتی برای جهان اسلام هستند باید اندیشه‌های متعالی امام راحل را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

امام جمعه آستارا با تأکید براین که اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) تنها مختص ایران اسلامی و ملت ولایت مدار این کشور نیست، تصریح کرد: اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بسیار فراگیر بود که افزون بر کشور ما، خطی مستقیم برای ملت‌های جهان به منظور رسیدن به سعادت واقعی است.

حجت الاسلام اکرمی، دور شدن از اندیشه‌های امام راحل را سبب گمراهی و نابودی دانست و بیان داشت: اگر آحاد جامعه اسلامی در مسیر گفتمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حرکت کنند همه مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.

وی با تأکید براین که امام خمینی(ره) همواره بر وحدت و همدلی جهان اسلام تأکید ویژه ای داشتند، خاطرنشان کرد: امروز پیروی از اندیشه‌های امام راحل تنها راه پیروزی مسلمانان بر کفر و دیکتاتوری است.

امام جمعه آستارا با بیان این که اهداف امام راحل مانند اجدادشان احیای اسلام ناب محمدی‌(ص) بود، افزود: ترویج و نهادینه کردن اخلاق اسلامی و دوری از فضای تهمت و بداخلاقی از آرزوها و برنامه‌های اجداد طاهرین امام راحل بود.

حجت الاسلام اکرمی خاطرنشان کرد: امام راحل در عصر کنونی که عصر ظلم و ستم استکبار بر مستضعفان است، توانست پرچم توحید و اسلام را به تنهایی برافرازد و جان تازه‌ای به جهان اسلام و ملت‌های آزاده دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) توانست قدرت و مدیریت صحیح و الهی ولایت فقیه را پس از عصر غیبت کبری به جهانیان نشان دهد و بقبولاند که ولایت مطلقه تبلور مدیریت معصومین‌(ع) است./950/پ202/س
ارسال نظرات