۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۰۴۲
آیت الله شبستری در دیدار وزیر ارشاد:

ترویج فرهنگ دینی نیازمند نگرشی هنرمندانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز ترویج فرهنگ و مبانی دینی را نیازمند ابزارهای هنری و بهره مندی از هنرمندان متعهد دانست.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار تغییر برخی نگرش‌های غلط به مقوله فرهنگ شد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ دینی با شعارگرایی منافات دارد، بایستی با ابزارهای هنری و بهره‌مندی از هنرمندان متعهد نسبت به این مسأله اهتمام داشت.

وی با اشاره به صبغه فرهنگی انقلاب اسلامی خاطر‌نشان کرد: رویکرد فرهنگی دولت در سال‌های گذشته قابل توجه بوده، اما کافی نیست باید در مقام عمل اقدامات ارزشمند و کارشناسی بیشتری صورت گیرد، چراکه تهاجم فرهنگی غرب لحظه‌ای متوقف نمی‌شود.

عضو خبرگان رهبری با تقدیر از راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ دیجیتالی در مساجد استان گفت: آغاز نهضت اسلامی ملت ایران از مساجد بوده است، بایستی با ابزارهای جذاب فرهنگی و هنری جوانان را به سوی خانه‌های امن الهی رهنمون کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که باید با راهکارهای مناسب زمینه ارتقای عملکرد شورای فرهنگ عمومی فراهم شود، اظهار داشت: فرهنگ عمومی در ترویج ارزش‌های اسلام و همچنین فرهنگ بومی و سنت‌های پسندیده در بین مردم از جایگاه بالایی برخوردار است.

آیت الله شبستری با اشاره به فعالیت شوراهای فرهنگ عمومی در مرکز هر استان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی باید ضمن توجه به مسائل بومی هر منطقه در عرصه گسترش فرهنگ اسلامی با رویکرد کارشناسانه به مسائل نگاه کند.

وی با تأکید بر توجه ویژه به مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها افزود: اگر مقام معظم رهبری مباحث بصیرت، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را مطرح می‌کنند، زیربنای آن را باید در مسائل فرهنگی جست‌وجو کرد، نقش شورای فرهنگ عمومی استان در تحقق مطالبات فرهنگی ولایت فقیه، محوری و بسیار سازنده است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: رویکرد این شورا باید در راستای بصیرت‌افزایی و آگاهی مردم نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مکتب حیات‌بخش اسلام قرار گیرد و لازم است متولیان امور فرهنگی کشور در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند./935/پ202/س
ارسال نظرات