۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۰۴۴
حجت الاسلام والمسلمین غرویان:

امام خمینی با هیچ کس بر سر نظام و ولایت فقیه و انقلاب تعارف نداشتند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، با تاکید بر اینکه اندیشه های امام و انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته است، موج بیداری امت اسلام را الهام گرفته از اندیشه امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران دانست.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان


حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالگرد ارتحال امام راحل، به تبیین شخصیت ایشان پرداخت.

وی با اشاره به جریان شناسی امام خمینی(ره) تاکید کرد: ایشان در مورد اصول انقلاب اسلامی و مبانی دینی هیچ گاه کوتاه نمی آمدند و با شدت و قاطعیت تمام از مبانی اسلام وانقلاب دفاع می کردند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در ادبیات بنیانگذار کبیر انقلاب حکومت و جمهوری اسلامی که آرمان امام بود بر همه چیز غلبه داشت و ایشان با هیچ کس بر سر نظام و ولایت فقیه و انقلاب تعارف نداشتند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در زمان ایشان جریان های انحرافی مثل منافقان، مارکسیسم، ملی گرایان و حزب توده و امثال این گروه ها و جریانات فعال بودند، اما امام رضوان الله تعالی علیه با اینها قاطعانه برخورد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان اضافه کرد: وقتی جریان جبهله ملی قانون قصاص را انکار کردند امام خمینی(ره) گفتند اگر از روی علم انکار کنند، اینها مرتد و کافر هستند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام با این گونه تفکرات و جریان ها مقابله می کردند، در عین حال قائل به آزادی فکر و بیان هم بودند و در چارچوب قانون و اسلام اجازه می دادند افراد و گروه ها فعالیت خود را داشتنه باشند.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان با اشاره به نقش امام در بیداری اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از جوانان در کشورهای اسلامی شعارهای امام و فرمایشات ایشان را در دست دارند و مطالعه می کنند و بر اساس اندیشه ایشان در برابر استکبار و ظالمان و دیکتاتورهای دست نشانده قیام کرده اند.

وی اضافه کرد: تاثیر فرمایشات ایشان در انقلاب های منطقه و موج بیداری و خیزش اسلامی کاملا محسوس و اندیشه های ایشان از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته و عبور کرده است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: امیدواریم این خیزش های امت اسلامی که نشات گرفته از حرکت امام و انقلاب اسلامی ایران است به نتیجه مطلوب برسد و منجر به سقوط کامل استکبار جهانی شود. /924/ت302/ج

ارسال نظرات