۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۶۰۵۹
مدیر حوزه علمیه گلستان خبر داد؛

راه‌اندازی سطح سه حوزه در استان گلستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گلستان از دریافت مجوز راه‌اندازی سطح سه از سوی حوزه‌های علمیه کشور در این استان خبر داد.
حجت الاسلام ملكي مدير حوزه علميه گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان، امروز در گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) کشور با حضور آیت الله مقتدایی برگزار شد، از صدور مجوز راه اندازی سطح سه از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در استان خبر داد.

وی با اشاره به این که در طول انقلاب اسلامی اقدامات مثبتی در جهت تقویت حوزه‌های علمیه صورت گرفت، افزود: مدیریت استانی حوزه یک خلأ و نقص بود که در طول سال‌های مشکلات زیادی را به وجود آورد که خوشبختانه در دوره جدید شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه‌های علمیه کشور این نقص برطرف شد.

حجت الاسلام ملکی ادامه داد: به دلیل مسافت طولانی بین قم و مراکز استان و شهرستان و همچنین تعداد و تکثر مدارس شهرستان‌ها در سطح کشور نظارت مرکز مدیریت حوزه علمیه به همه مدارس علمیه بسیار دشورار بود.

مدیر حوزه‌های علمیه گلستان با بیان این که شورای مدیریت حوزه علمیه و مرکز مدیریت در دوره جدید اقدامات مؤثری در جهت تقویت مدارس علمیه انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این برنامه‌ها در برای نظام‌بخشیدن به حوزه بسیار کارساز بوده است.

وی، اقدام مدیریت حوزه علمیه در تشکیل شورای مدیریت‌های استانی را کاری ستودنی و قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این مدیریت‌ها گامی مثبت در جهت تقویت حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به این که مدیریت استانی حوزه علمیه در گلستان از شهریور‌ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، بیان داشت: این شورا با حضور اعضا‌ و مدیریت حوزه فعالیت‌های رسمی خود را آغاز کرد.

مدیر حوزه‌‌ علمیه گلستان، از دریافت مجوز سطح سه برای حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: این سطح فعالیت های علمی خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه برگزاری کارگاه علمی پژوهشی در معاونت های مختلف حوزه، اعزام منظم اساتید اخلاق از قم به مدارس علمیه استان، دریافت مجوز نام‌نویسی امتحان شفاهی پایه‌های ششم تا دهم، دریافت مجوز ‌نام‌نویسی استادان جهت صدور حکم و ارتقای آن و انتشار فصل‌نامه علمی و پژوهشی اسوه را بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته از سوی مدیریت استانی حوزه علمیه گلستان در طول این مدت اعلام کرد.

حجت الاسلام ملکی همچنین به برگزاری نخستین المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه استان هفته گذشته در استان خبر داد و گفت: نفرات این المپیاد علمی مشخص شده‌اند که از آنها تقدیر خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه گلستان، راه‌اندازی دارالقرآن حوزه علمیه استان، راه‌اندازی مرکز مشاوره خانواده حوزه، دریافت مجوز تصحیح اوراق امتحانی به صورت متمرکز در استان و دریافت مجوز اعزام ناظران بر امتحانات ترم دوم را از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان عنوان کرد.

حجت الاسلام ملکی، شکوفایی بیشتر مدارس علمیه استان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت استانی اعلام کرد و گفت: برای تحقق این اهداف نیازمند همراهی و همکاری همه استادان و علمای حوزه هستیم./950/پ202/س
ارسال نظرات