۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۶۰۸۴
مدیر کل اوقاف مازندران:

گفتمان اصلی امام راحل نجات ملت‌ها از سیطره استعمار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: هر کشوری که به دنبال آزادی‌خواهی و نجات از سیطره استعمار و استکبار است می‌تواند اندیشه های امام راحل را الگوی خو قرار دهد.
مدير كل تبليغات مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، روز گذشته در مراسمی که به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در ساری برگزار شد، این ایام را فرصت خوبی برای تبیین آرا‌ و اندیشه‌های امام راحل دانست و گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره‌گیری بیشتری از اندیشه‌های این بزرگ مرد تاریخ است.

وی افزود: امام خمینی(ره) یگانه پرچمدار برپایی عدالت در دنیا بوده است و همه دولت‌ها اگر بخواهد ملتی آزاد داشته باشد باید از اندیشه ها ناب امام راحل و گفتمان انقلاب اسلامی ایران الگو برداری کنند.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی همه معادلات سیاسی دنیا را متزلزل کرد، خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای غربی نظیر آمریکا و انگلیس با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی این نهضت عظیم اسلامی همچنان در شوک قرار دارند.

مدیر کل اوقاف مازندران تصریح کرد: امام راحل با شناخت مسائل داخلی و عوامل مؤثر خارجی، حرکت خود را آغاز کرد و وضعیت معیشتی و داخلی کشور را اساسی‌ترین مسأله مد نظر قرار داد و کاملاً به مسأله دخالت های خارجی آگاهی داشت.

وی، تبیین آرا و افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را یک ضرورت دانست و گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره‌گیری بیشتری از اندیشه‌های این بزرگمرد تاریخ است. 

حجت الاسلام سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: برخی افراد که در راه انقلاب زحمت کشیدند و همراه امام بودند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی از انقلاب و آرمان‌های امام بزرگوار فاصله گرفتند و این افراد باید خود بیایند و بدانند که این انقلاب اسلامی راه خود را ادامه می‌دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امام خمینی را الگویی همیشگی برای ملت های دنیا دانست و تصریح کرد: هر کشوری که به دنبال آزادی خواهی و نجات از سیطره استعمار و استکبار است می‌تواند اندیشه های امام راحل را الگوی خو قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری اسلامی در خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که امروز اندیشه‌های امام خمینی(ره) همه دنیا را متحول کرده است، گفت: خیزش مردمی در خاورمیانه متأثر از اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که سبب هراس استکبار جهانی شده است.

حجت الاسلام سهرابی در پایان سخنان خود گفت: امروز بهترین کار برای استمرار راه امام، نظام و شهدای انقلاب پیروی از ولایت فقیه است که امام راحل از اصل ولایت فقیه به بهترین اصل در قانون اساسی انقلاب اسلامی نام بردند./950/پ202/س
ارسال نظرات