۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۶۱۰۰
محقق حوزه علمیه قم:

امام خمینی هژمونی تفکر رنسانسی را درهم شکست

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی گروه فلسفه مدرسه عالی امام خمینی(ره) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با تفکر عمیق خود، اندیشه دین در کنار دنیا و نه مقابل دنیا را با نظریه حکومت دینی برای جهانیان به ارمغان آوردند.
حضرت امام خميني


حجت الاسلام رضا بخشایش، عضو هیئت علمی گروه فلسفه مدرسه عالی امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: ویژگی قابل توجه امام خمینی(ره) که ایشان را از سایرین ممتاز می‌کند، جامعیت علمی در دانش‌های گوناگون است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در مسائل سیاسی، اجتماعی دارای نظریات ابتکاری و نو است، بیان داشت: معمول بین عارفان این است که از سیاست و صحنه اجتماع دوری می‌گزینند به دلیل این که معتقدند اگر ورودی در این عرصه‌ها پیدا کنند، شاید تنبیهی در عالم ملکوت شوند، اما امام خمینی عارفی است که در بالاترین شکل اجتماعی یعنی تشکیل حکومت ورود پیدا می‌کند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انکار جایگاه علمی و وزانت سیاسی و اجتماعی امام خمینی(ره) قابل انکار نیست، ادامه داد: ایشان با تسلط بر علوم گوناگون توانست الگو کاملی از ترکیب دین و حاکمیت نشان دهد و در واقع حاکمیت دینی را به بهترین شکل بروز دهد.

محقق حوزه علمیه قم گفت: بعد ار عصر رنسانس تلاش‌های زیاد و سامان‌دهی شده‌ای در تخریب دین به عمل آمد اما امام خمینی(ره) توانست در قرن بیستم که تصور می شد دین دیگر جایگاهی ندارد، حکومتی از جنس دین را به دنیا معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه در غرب چالشی میان دین و دنیا احساس می شود، گفت: درغرب افرادی که می‌خواهند دین داشته باشند باید یک سره از دنیا بِبُرند و کسانی هم که دنیا را انتخاب کرده اند کاری به دین ندارد.

این استاد فلسفه اظهار داشت: امام خمینی(ره) با تفکر عمیق خود، اندیشه دین در کنار دنیا و نه مقابل دنیا را با نظریه حکومت دینی برای جهانیان به ارمغان آوردند.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) عالمی بزرگ بود که به تربیت شاگردان علمی و سیاسی همت گمارد و هر دو دسته شاگردان ایشان در راه تعالی مکتب انقلاب اسلامی ایران گام‌های موثری برداشتند.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: استاد شهید مطهری که به عنوان ایدئولوگ انقلاب اسلامی ایران شناخته شده از شاگردانی است که خوشه های علم و معرفت را از محصز امام خمینی(ره) برچیده است./909/ت302/ع

ارسال نظرات