۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۱۰۹
عضو مجلس اعلای شیعیان لبنان در گفت و گو با رسا:

اندیشه های امام راه نجات امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای مجلس اعلای شیعیان لبنان در گفت و گو با رسا تاکید کرد: امت اسلامی اگر می خواهد از وضعیت کنونی نجات یابد باید اندیشه های امام خمینی(ره) را گسترش داده و اجرایی سازد.
امام خميني
حجت الاسلام سید «هانی فحص» عضو مجلس اعلای شیعیان لبنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، زندگی ساده امام خمینی(ره) را مهم ترین ویژگی ایشان توصیف کرد و گفت: امام راحل به هیچ وجه مانند سایر روسای ممالک زندگی نکرد و خود را بالاتر از مردم ندانست. ایشان همواره در میان مردم حضور داشت و زندگی فقیرانه ای را در پیش گرفت.

وی افزود: امام به دلیل اینکه در کنار مردم مظلوم زندگی می کرد با درد و غم های آنان آشنا بود. رهبری که می توانست بر همه ثروت های کشور مسلط شود زندگی خود را بر اساس زندگی فقرا و محرومان تدارک دید و زهد و تقوا را که مهم ترین ویژگی مومنان است کاملا رعایت کرد و به خاطر همین خصوصیت ها بود که در دل جهانیان خصوصا فقرا و مظلومان جای گرفت و مردم تا ابد به عشق ایشان زندگی خواهند کرد.

حجت الاسلام فحص تاثیر اندیشه های امام را بر انقلاب منطقه پررنگ خواند و تصریح کرد: بدون هیچ افراط و تفریطی و تعصب های بیجا باید بگویم که اندیشه های امام راحل در بیداری اسلامی و قیام ملت های مسلمان به خوبی نمایان است. پافشاری و صلابت امام راحل سبب پیروزی انقلابی شد که جهانیان نسبت به موفقیت آن هیچ امیدی نداشتند، اما امام به جهانیان نشان داد که می توان نشدنی ها را شدنی کرد و این درس بزرگی بود که ملت های جهان گرفتند و هم اکنون در برابر ظلم و دیکتاتوری ایستاده اند.

عضو مجلس اعلای شیعیان لبنان وحدت امت اسلامی را در معرض خطر توصیف کرد و اظهار داشت: بنده پژوهش های فراوانی را درباره سخنان و اقدامات وحدت انگیزانه امام خمینی انجام دادم. وحدت امت اسلامی و ایستادگی در برابر تهدیدات دشمنان از مهم ترین دغدغه های امام بود.

وی ادامه داد: وحدت امت اسلامی به دلیل دور شدن امت از اندیشه های امام راحل در معرض خطر قرار گرفته است به طوری که فتنه های طایفه ای و مذهبی به شدت در حال گسترش است. وحدتی که مورد نظر امام خمینی(ره) بود هم اکنون در جوامع اسلامی وجود ندارد و این بحران بزرگی است که امت با آن روبروست.

سید هانی فحص گسترش و اجرای فرامین امام خمینی را خواستار شد و تاکید کرد: امت اسلامی اگر می خواهد از وضعیت کنونی نجات یابد باید اندیشه های امام خمینی(ره) را گسترش و اجرایی سازد. در صورتی که مسلمانان به فرامین امام راحل پایبند باشند فتنه ها از جوامع اسلامی دور شده و دشمنانی که با شیوه های مختلف در صدد ضربه زدن به مسلمانان هستند از رسیدن به اهدف پلیدشان مایوس خواهند شد.

این روحانی لبنانی فلسطین را مساله اصلی مورد اهتمام امام دانست و گفت: امام خمینی(ره) در طول حیات مبارکش همواره به مساله فلسطین توجه ویژه ای می کرد و از امت اسلامی می خواست تا این مساله بسیار مهم را نادیده نگیرند و در جهت آزادی قدس از دست صهیونیست های غاصب تلاش کنند.

وی افزود: امام راحل، فلسطین را به مساله اصلی جهان اسلام مبدل کرده بود و دیدگاهی فراتر از مذهب و دین نسبت به این کشور داشت. ایشان فلسطین را از منظری بشری نگاه می کرد و آزادی این ملت را آزادی بشریت می پنداشت.
 
حجت الاسلام فحص رهبر معظم انقلاب را بهترین جانشین برای امام خمینی(ره) عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: آیت الله خامنه ای از پیش از انقلاب تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کنار امام خمینی(ره) حضور داشت و نقش گسترده ای را در به موفقیت رسیدن نهضت ملت ایران داشت. ایشان دارای اندیشه های تجدد گرایانه ای است و به خوبی توانسته است در برابر چالش ها و تهدیدات ایستادگی کند./980/ب911/گ
ارسال نظرات