۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۱۲۸
آیت الله طباطبایی‌نژاد:

عبور از شاخصه‌های امام راحل، انحراف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان، استکبار ستیزی و هراس از تمجید غرب را شاخصه‌های قرار گرفتن در خط امام خمینی(ره) دانست و گفت: اگر کسی از این شاخصه‌ها عبور کند، منحرف است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه دوم نماز این هفته شهر اصفهان با بیان اینکه روایات معصومین‌(ع) می‌فرمایند کسی که از خدا اطاعت کند ترسی از دشمنی مخلوق ندارد، گفت: امام خمینی‌(ره) به واسطه تقوای الهی و اطاعت از خدا پرنفوذ بودند و در مسیر خود از هیچ کس ترسی نداشتند.

وی با اشاره به دستگیری امام پس از سخنرانی سال 42‌ گفت: ایشان فرمودند عمال شاه می‌ترسیدند و من آنها را دلداری می‌دادم.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: امام فرمودند والله تا کنون نترسیده ام و این بیان نشان از قدرت ایمان و شجاعت ایشان دارد چرا که روایات ما کسی که اذعان دارد که اگر کسی از خدا بترسد از دیگران هیچ هراسی ندارد.

وی قیام مردم در شهر‌های مختلف در 15 خرداد 42 را یادآور‌ شد و بیان داشت: در آن دوران از کشته شدن بیش از 15 هزار نفر به دست عمال شاه صحبت شد که برگ زرینی در تاریخ ملت ایران در دفاع از اسلام و روحانیت شد.

آیت الله طباطبایی حوزه‌های علیمه قم و مشهد را دو حوزه بزرگ شیعی عنوان کرد و ابراز داشت: تبعید امام خمینی به نجف از عنایات الهی بود چرا که شخصیت علمی ایشان همان‌گونه که در قم شناخته شده بود در نجف و در جهان اسلام شناخته شد.

وی ادامه داد: شخصیت علمی امام‌(ره) به گونه‌ای بود که افرادی چون آیت الله راستی کاشانی و مدنی پس از حضور امام خمینی(ره) در نجف دوباره به ادامه تحصیل و شرکت در درس امام ادامه دادند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: امام خمینی در ابعاد مختلف سیاسی، فقهی، عرفانی و فلسفی تبحر داشتند و با پیش بینی آینده، حقایقی را از جمله قیام نهضت‌های اسلامی را پیش‌بینی کردند که امروز در حال تحقق است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به کشورهای دیگر سرایت کرده است و امروز با رهبری مقام معظم رهبری تدوام یافته است.

وی با اشاره به فرازهایی از سخنان امام خمینی‌(ره) در خصوص رهبر انقلاب‌ گفت: از عنایات الهی بود که مقام معظم رهبری در جایگاه‌های مختلف نظام قرار گیرند و با پختگی کامل امروز سکاندار انقلاب اسلامی شوند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: من و صدها روحانی دیگر به عنوان یک روحانی با دقت فعالیت ها و مواضع را در نظر می گیریم ولی والله تا کنون ذره ای ندیده‌ام مواضع رهبر انقلاب اشتباه از کار در آید.

وی سکانداری انقلاب اسلامی در طوفان‌های بعد از رحلت امام‌(ره) و از جمله فتنه 88 را ستودنی و با درایت توصیف کرد و افزود: ایشان با تدبیر مخالفان را نگه داشتند و در این خطر اخیر که برخی منافقانه فعالیت هایی را انجام دادند، مقام معظم رهبری به خوبی این مسائل را اداره کردند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان سخنان و خط و مشی امام را از شاخص‌های انقلاب اسلامی برای تدام ان معرفی کرد و و ادامه داد: همانگونه که سخن و رفتار پیامبر‌(ص) برای بشریت اسوه و الگو است، امروز سخن و رفتار امام الگوی ما است و اگر کسی از این شاخص عبور کند، منحرف شده است.

وی با اشاره به سخن برخی از فتنه‌گران که می گفتند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، ابراز داشت: انحراف این حرف‌ها به خوبی مشخص بود ولی کسانی که از اسلام ایرانی دم می‌زنند حرکت خطرناک‌تری در پیش گرفته‌اند چرا که این سخن‌ها مخالف کلام امام‌(ره) است و ایشان همواره می فرمودند ایران اسلامی و ایران را برای اسلام معرفی می‌کردند.

آیت الله طباطبایی نژاد تمایز اسلام ناب از اسلام آمریکایی را از دیگر ویژگی های خط امام دانست و افزود: اسلام ناب محمدی مبتنی بر استکبار ستیزی، نفی محرومیت، حامی مظلومان، مخالف ستمگران و همراه پابرهنگان است و اسلام آمریکایی اسلام دکوری و زیر سلطه استکبار است.

وی خاطر‌نشان کرد: اگر کسی به آمریکا و استکبار متمایل شود و بگوید باید با آنها صلح کرد، باید بداند که از حط امام‌(ره) فاصله گرفته است و منحرف است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: در خط امام بودن، ادعایی نیست چرا که همه می توانند این ادعاها را داشته باشند؛ از این رو باید در عمل پیرو امام‌(ره) بود و اگر دیدیم غرب از ما تعریف می‌کند بدانیم که از خط امام‌(ره) دور شده‌ایم.

امام جمعه اصفهان در خطبه اول نماز نیز با اشاره به سالروز تولد امام هادی‌(ع) گفت: هرچند ایشان در سختی و محاصره نظامی بودند ولی توانستند شاگردان ممتازی همچون عبدالعظیم حسنی و فضل بن شاذان را تربیت کنند.

وی زیارت جامعه را از یادگارهای این امام همام دانست و افزود: امام خمینی‌(ره) در حرم همه ائمه اطهار(ع) تأکید داشتند این زیارت را بخوانند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: زیارت جامعه در اصل منشور امام‌شناسی است و کسی که به حقایق مضامین آن آگاه باشد می تواند بفهمد که امامت چیست و امام کیست./965/پ201/س
ارسال نظرات