۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۶۱۳۰
آیت الله حیدری:

اندیشه امام خمینی مشعل فروزان ملت‌های آزادی خواه در جهان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری، اندیشه امام خمینی(ره) را مشعل فروزان ملت های آزادی خواه در جهان دانست و اظهار داشت: اندیشه و تفکرات امام خمینی(ره) سبب رهایی کشور های آزادی خواه جهان از چنگال ظلم و جور حاکمان مزدور خود شده است.
آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله حیدری، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اهواز با اشاره به آغاز ماه رجب و ولادت با سعادت حضرت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: ماه رجب یکی از ماه های ویژه الهی است که انسان با تعبد و بیداری به نحو احسن می تواند از فضایل این ماه ارزشمند بهره مند شود.

وی با بیان احادیثی از ائمه معصومین درباره فضایل ماه رجب، ابراز داشت: روایات متعددی به فضایل ماه مبارک رجب اشاره کرده اند که انسان با مراجعه به این روایات می تواند از خویشتن شناسی، بازگشت به خود و توبه خاشعانه به درگاه خداوند متعال در این ماه بهره مند شود

عضو مجلس خبرگان رهبری، به رحلت جانسوز امام خمینی(ره) در 14 خرداد سال 1368 اشاره و تأکید کرد: یاد و خاطر امام راحل هرگز از دل ملت ایران محو نخواهد شد و اکنون بعد از گذشت بیست و دو سال هنوز بیانات آن پیر فرزانه چراغ هدایت ملت ایران به سمت آرمان های حقیقی انقلاب اسلامی ایران است.

وی امام خمینی(ره) را چراغ فروزان ملت های آزادی خواه جهان دانست و اذعان داشت: اندیشه و تفکرات امام خمینی(ره) بهترین چراغ هدایت برای عبور ملت ایران از فتنه های سهمگین و ناجوانمردانه دشمنان نظام اسلامی ایران است؛ از این رو این تفکرات مرزهای ایران را درنوردیده و ملت های آزادی خواه خاورمیانه با تأسی از پیام های امام خمینی(ره) در برابر حکومت های ظالم ایستادگی کرده اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این که قیام علیه حاکم زمان خود در فقه اهل سنت حرام تلقی می شود، بیان داشت: در برهه کنونی کشورهای عربی با لبیک به پیام امام خمینی(ره) علیه حکومت های ظالم خود برخواسته اند؛ چرا که آنها با تأسی از قیام امام حسین(ع) به دنبال آزادی و شرافت هستند.

وی انتخاب امام خامنه ای را به عنوان ولی امر مسلمین بسیار مثبت و ارزنده دانست و ابراز داشت: در روز رحلت امام خمینی(ره) خداوند کرامتی به ملت ایران عطا کرد و آن انتخاب شایسته و بی نظیر امام خامنه ای از سوی مجلس خبرگان به عنوان ولی امر مسلمین است که سبب شد تا به امروز مشعل فروزان انقلاب اسلامی ایران جهان منور و روشن کند

امام جمعه موقت اهواز، به قیام ملت های مسلمان بویژه مردم بحرین در منطقه خاورمیانه اشاره و خاطرنشان کرد: حوادثی متعددی طی روزهای گذشته در بحرین پدید آمد که سبب شد پدشاه بحرین بدون هیچ قید و شرطی مذاکره با مخالفان حکومت را بپذیرد ولی مردم بحرین تا محاکمه و مجازات پادشاه جنایتکار بحرین به خیابان ها می آیند و حکومت آمریکایی بحرین ساقط می کنند.

وی با اشاره به پدیده گرد و غبار در استان خوزستان تأکید کرد: مردم خوزستان همچنان گرفتار این معضل بزرگ هستند که انشاء الله با همت بیشتر مسؤولان مربوطه این مسئله نیز به پایان خواهد رسید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به وضع فرهنگی موجود در استان اشاره کرد و گفت: وضع ناهنجار فرهنگی استان خوزستان که یکی از نشانه های آن وضع نامناسب حجاب است در شأن جایگاه و مرتبه استان شهید پرور خوزستان نیست و سبب آزردگی دل خانوده های شهدا و جانبازان می شود.

وی تصریح کرد: مسؤولان پرتلاش نیروی انتظامی باید به مقابله با این معضل بزرگ اجتماعی که دامن گیر استان شده است بپردازند./9464/پ201/ص
ارسال نظرات