۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۱۵۳
آیت الله خاتمی:

حمایت مردم از مسؤولان و گروه ها بستگی به میزان حمایت آنها از ولایت فقیه دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تحسین وفاداری فوق العاده ملت ایران به آرمان های امام و انقلاب و رهبری، تکیه بر اسلام و مکتب اهل بیت را اساسی ترین راه حفظ نظام دانست و تلقی انتقاد مردم از مسؤولان و گروه ها را به انتقاد و دلسرد شدن آنان از نظام، باوری اشتباه خواند.
بيست و دومين سالگرد ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي در مسجد اعظم قم بيست و دومين سالگرد ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جمعه شب در مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که با حضور مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای خبرگان رهبری ودیگر اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را گرامی داشت و به تبیین شخصیت ایشان پرداخت.

وی با اشاره به روایتی از علما به عنوان وارثان انبیا الهی یاد کرد و گفت: ملت ایران بعد از گذشت بیست و دو سال از ارتحال بزرگ مردی که اسلام را زنده کرد و نجات بخش ملت ایران بود و اسلام ناب محمدی را در جهان پرآوازه کرد، در سوگ می نشینند و یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی را گرامی می دارند.

آیت الله خاتمی گفت: ملت ما در این ایام بزرگ ترین حق شناسی را از ایشان انجام می دهند و با حضور در مراسم بزرگداشت آن پیر فرزانه یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان را گرامی می دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری خلف صالح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی راه ایشان را با صلابت و نشاط ادامه می دهند و این مراسم از سوی معظم له برگزار می شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ارث علما سرمایه فکری و فرهنگی بشریت بوده است، تصریح کرد: مواریث معنوی عالمان دین هم در عرصه نرم افزاری و هم در عرصه سخت افزاری بوده است، تالیف کتاب های مورد نیاز انسان ها در عرصه های مختلف علوم اهل بیت(ع) از جمله تلاش های نرم افزاری علمای دین بوده است.

وی تربیت شاگردان برجسته را میراث دیگر نرم افزاری عالمان دین ذکر و تصریح کرد: علمای ما عمر خود را صرف تربیت شاگردانی مبرز کردند که پاسدار مکتب اهل بیت(ع) بودند و در راستای نشر معارف دینی تلاش وافری داشتند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: در عرصه سخت افزاری زندگانی علمای ما کانون خدمات فراوان است و ساخت هزاران مدرسه علمیه، مساجد، حسینیه ها و بنای خیر از جمله میراث های معنوی است که از علمای دین به جای مانده است.

وی با اشاره به شخصیت امام راحل، تاکید کرد: امام همه این مواریث را داشتند، ایشان در عرصه تالیف، کتاب های بسیاری در عرصه های مختلف نوشته اند به گونه ای که انسان تصور می کند ایشان کاری جز نوشتن کتاب نداشته است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: امام خمینی(ره) در عرصه تربیت شاگردان 500 شاگرد فرهیخته تربیت کرده اند که بعضی در مسند مرجعیت قرار گرفته اند و بعضی دیگر نیز از شخصیت های بزرگ و استادان به نام هستند.

وی تاکید کرد: امام یک امتیاز ویژه هم داشت که بدون مبالغه باید اذعان کرد در تاریخ غیبت کبری این امتیاز بی سابقه بوده و آن تشکیل حکومت دینی از سوی امام خمینی(ره) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نه اینکه عالمان دیگر نتوانسته اند، زمینه برای آنها فراهم نبود و اگر زمینه فراهم بود کاری می کردند که امام راحل عظیم الشان انجام داد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان امانت دست مردم و روحانیت است و همه باید از آن پاسداری و در راستای تقویت نظام بکوشند، تاکید کرد: کسی که حکومتی دینی را کمک کند تا جان بگیرد و مشکلات آن برطرف شد، در حقیت یاری دهنده دین خداست.

تمام مراجع متفق القول تضعیف نظام را حرام می دانند
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بزرگان و مراجع ما متفق القول هستند که تضعیف نظام اسلامی حرام است، برخی از مراجع که تعداشان هم زیاد است به این حداقلی اکتفا نمی کنند و می گویند نه تنها تضعیف نظام حرام است، بلکه تقویت آن هم واجب است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: در شرایطی هستیم که فقیه عادل دینی در کشور سر کار است و مقام معظم رهبری بعد از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی زعامت و سکانداری کشتی انقلاب را در دست گرفته اند و پرچم اسلام و اهل بیت(ع) را بلند کرده اند.

وی با بیان اینکه تکیه بر اسلام و مکتب، اساسی ترین راه حفظ انقلاب است، تاکید کرد: همه چیز نظام ما اسلام بود و امام می فرمود تمام مقصد ما مکتب ما است و همین عنصر، انقلاب را پرآوازه کرد و پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیام انقلاب گره خورده با اسلام است، گفت: امروز پیام انقلاب اسلامی به کشورهای مختلف و به قلب اروپا هم رسیده و موج بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی بیان داشت: آنجه پیام ما را به بلاد اسلامی رساند، عنصر دین و اسلام بود نه مکتب ایرانی ، اگر مکتب ایرانی بود، سی و دو سال پیش انقلاب زمین گیر شده بود.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: تنها و تنها عنصر اسلام و ایران اسلامی است که می تواند ما را به پیشرفت برساند، ماندگاری نظام در طول این سال ها مدیون اسلام بوده و تدوام آن هم از همین رهگذر است.

وی رضایت مردم را عنصر مؤثر دیگر در حفظ نظام اسلامی دانست و با بیان اینکه مردم سرمایه نظام اسلامی هستند، گفت: بحمدلله تاکنون به فضل الهی ملت ما با نظام هستند و با تمام وجود از این نعمت حراست و دفاع می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما به همراه مقام معظم رهبری از طرح هدفمند کردن یارانه ها حمایت کرده ایم و اگر طرح درست اجرا شود خدمت به نظام است، اما نباید خدایی ناکرده به گونه ای عمل شود که اشک مردم دربیاید.

وی با بیان توصیه هایی به مسؤولان در راستای اجرای درست این طرح گفت: نباید قبوض آب، برق و گاز به گونه ای شود که بیش از حد مجاز قانون باشد، مردم در همه صحنه ها حضور داشته اند، این مردم را باید همچنان به همراه داشت.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه مردم ما به فضل الهی با نظام هستند و هیچ گاه از این نظام جدا نشده و نخواهند شد، تاکید کرد: سیاسیونی که تریبون دست شان است مراقب پیامدهای حرف شان باشند، یک چهره سیاسی می گوید هنوز هم می توان اعتماد مردم را به نظام برگرداند، آقای محترم متوجه حرفت هستی که چه می گویی؟ این مساله یعنی اینکه مردم اعتمادشان به نظام از بین رفته است؛ این خلاف واقع است مردم به نظام اعتماد داشته، دارند و خواهند داشت و اگر مقام معظم رهبری بفرمایند مردم بیایند حمایت خود را به نظام ثابت کنند مردم حماسه ای باشکوه تر از نهم دیماه خلق خواهند کرد.

نقد مسؤولان و سیاسیون نقد نظام نیست
آیت الله خاتمی تصریح کرد: مردم به برخی از سیاسیون و مسؤولان انتقاد دارند، حق شان هم هست، این نشانه بصیرت مردم ما است، اشکال به یک چهره سیاسی و مسؤول نقد نظام نیست، نظام عبارت است از قانون اساسی و ولایت فقیه و مردم ما در این عرصه حامی نظام هستند.

خدشه دار کردن وحدت مردم هدف مشترک دشمنان نظام
وی وحدت را عنصر دیگر در حفظ و تداوم نظام اسلامی دانست و گفت: همه جریان های معاند نظام چه دشمنان بیرونی، چه فتنه گران و چه جریان های انحرافی لبه تیز توطئه شان تفرقه بین مردم و روحانیت و مسؤولان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از وحدت به عنوان عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی نام برد و ابراز داشت: مردم باید مراقب نقشه های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی باشند و وحدت خود را بیش از پیش حفظ کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، حمایت از ولایت فقیه را عامل دیگر در حفظ نظام اسلامی دانست و با اشاره به فرازهایی از بیانات امام راحل در این خصوص، گفت: اگر تاکنون نظام آسیب ندیده به خاطر حمایت از ولایت فقیه بوده و آنچه در آینده نیز نظام را بیمه می کند حمایت از ولایت فقیه است و خوشبختانه مردم ما در این عرصه کارنامه موفقی داشته اند.

معیار حمایت مردم از مسؤولان و گروه ها، به میزان حمایت شان از ولایت فقیه بستگی دارد

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: مردم ما میزان حمایت شان از افراد، جریان ها، گروه ها و مسؤولان به میزان حمایت شان از ولایت و ولایتمداری آنها است.

آیت الله خاتمی بیان کرد: بحمدلله مردم در طول این سال ها وفاداری خود را به نظام اسلامی نشان داده اند، امام راحل هم فرمودند ملت ما از مردم زمان پیامبر(ص) هم بهتر هستند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: مردم ما در بیست و دومین سالگرد ارتحال مقتدا و امام بزرگوارشان همچون روز ارتحال ایشان از شخصیت آن عارف و مرد بزرگ خدا تجلیل می کنند و یاد و خاطره ایشان را گرامی می دارند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات