۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۱۶۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه گلستان:

شرک و خود بزرگ‌بینی مهم‌ترین معیار امام در تشخیص گروه‌های انحرافی بود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که شاخص امام راحل خود مردم و فطرت پاک آنها بود، گفت: شرک و خود بزرگ بینی مهم ترین معیار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تشخیص گروه های انحرافی بود.
امام خميني(ره)
حجت الاسلام محمد علی فارقی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گلستان،‌ در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، سیره علمی امام خمینی(ره) بهترین ملاک و معیار در برابر جریان های انحرافی دانست و گفت: امام راحل حفظ نظام را از اوجب واجبات می دانستند و به همین دلیل در برابر جریان ها و شخصیت های انحرافی همواره منافع نظام و ملت ایران را به منافع شخص یا گروه ترجیح می دادند و با کسی تعارفی نداشتند.

وی با بیان این که گروه‌های انحرافی که در ابتدای انقلاب فعالیت گسترده ای داشتند هیچ گونه پایگاه مردمی نداشتند، افزود: این گروه های منحرف که دارای ایدوئولوژی و تفکرات غربی بودند در پی رهبری جامعه بودند، اما امام خمینی(ره) با هوشیاری و آگاهی از افکار شوم این گروه ها آنها را شناختند و از خود دور کردند.

معاون تبلیغ و آموزش های کابردی حوزه علمیه گلستان با تأکید براین که گروه های انحرافی در نهضت امام خمینی(ره) هیچ جایگاهی نداشتند، تصریح کرد: امام راحل در رویارویی با این گروه های هیچ تعارفی نداشتند و هیچ گاه در برابر افکار و اندیشه‌های غرب زده و منحرف آنها حالت منفعلانه ای نداشتند بلکه به راحتی تکلیف آنها را روشن کردند.

حجت الاسلام فارقی با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره به این گروه ها می گفت به مردم بپیوندید و خود را جدای از مردم ندانید، گفت: اما آن گروه های منحرف که ایدئولوژی غربی همه ذهن آنها را پر کرده بود مسیر انحرافی خود را ادامه می دادند.

وی با اشاره به این که شاخص امام راحل خود مردم و فطرت پاک آنها بود، ادامه داد: شرک و خود بزرگ بینی مهم‌ترین معیار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تشخیص گروه‌های انحرافی بود، چون امام راحل شرک را یک گناه بسیار بزرگ می‌دانستند و عامل این گناه را نیز تکبر و از خودبینی می‌دانستند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه گلستان با بیان این که امام خمینی(ره) تا جایی که امکان داشت با سعه صدر با گروه های سیاسی در کشور برخورد می‌کردند، خاطرنشان کرد: ایشان همواره نظر و دیدگاه مردم نسبت به مسائل برایشان حائز اهمیت بود و به عبارتی می توان گفت، معیار امام راحل میزان تحمل مردم بود.

حجت الاسلام فارقی، امام خمینی(ره) را مظهر تولد دوباره اسلام معرفی کرد و با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با مردی پیوند خورد که همه دنیا به اندیشه های متعالی ایشان اذعان دارند، خاطرنشان کرد: در طول سه دهه اخیر دست های پشت پرده بسیاری تلاش های بسیاری برای نابودی اندیشه متعالی امام راحل انجام دادند، اما در برابر آن اندیشه های ناب زمین‌گیر شدند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه گلستان با بیان این که مسأله تهذیب نفس و مسأله بصیرت، بسیار نقش مهمی در موفقیت انسان دارد، گفت: رمز موفقیت ‌امام(ره) نیز در همین بود که علم را با این دو ویژگی گرفته بود و از آغاز دوران طلبگی‌شان سعی کرده بودند که علم را همراه با تهذیب نفس بیاموزند و همراه با بصیرت داشته باشند.

حجت الاسلام فارقی ادامه داد: امام راحل از آن دورانی که طلبه بودند تا آن روزی که مرجع بودند، تا آن زمانی که رهبر بودند، در مسائل کاملاً با بصیرت عمل می‌کردند و هیچ گاه دشمن نتوانست در ایشان نفوذ کند و ایشان را فریب بدهد.

وی با بیان این که امام راحل در همه مسائل با بصیرت عمل تصمیم گرفته و عمل می کردند، خاطرنشان کرد: بصیرت و آگاهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در برخورد با گروه های انحرافی و التقاطی نیز کاملاً با بصیرت وآگاهی بود و هیچ گاه در برابر آنها کوتاه نمی آمد، این در حالی بود که برخی از گروه ها وافراد به نحوی در صدد فریب امام راحل بودند، اما امام خمینی(ره) با هوشیاری و بصیرت به نقشه های شوم آنها پی می بردند.

حجت الاسلام فارقی با اشاره به این که امروز استراتژی دشمنان نظام تغییر یافته و با عنوان جریان انحرافی در کشور پدیدار شده است، بیان داشت: این جریان منحرف تلاش می کند با نفوذ در بخش‌های مختلف کشور اهداف و برنامه‌های شوم خود را عملیاتی کند.

وی با تأکید براین که مبنای تفکر جریان انحرافی با فلسفه اسلامی و دینی ما در تناقض کامل است، خاطرنشان کرد: عدم توجه به ارزش‌های اسلامی یکی از علائم این گروه انحرافی است که نیازمند هوشیاری بیشتر است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیر اندیشه‌های امام راحل بر بیداری اسلامی در خاورمیانه گفت: هدف اصلی اسلام بیدار‌کردن جامعه انسانی است و امام خمینی‌(ره) نیز با اتکا به این پیام مردم جهان را نسبت به اهمیت این موضوع آگاه کردند که امروز ما شاهد یک بیداری عظیم اسلامی در منطقه هستیم.

وی، بیداری اسلامی ملت های منطقه را نشأت گرفته از تفکرات و اندیشه های امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام راحل با شعار نه شرقی نه غربی و همچنین مخالفت با استعمار و استکبار، یک اسلام ناب را دنبال می کردند و امروز می بینیم که این اندیشه ها در حال تجلی در کشورهای منطقه است.

حجت الاسلام فارقی، همچنین اعتماد کامل مردم به خدا و احساس مسؤولیت نسبت به خداوند همراه با حرکت مردم را از بزرگ‌ترین میراث امام خمینی(ره) برای ملت مسلمان ایران و جهان دانست و گفت: ملت مسلمان با اتکا به این دو اصل می توانند در برابر ظالمان و حکام زورگو بایستند و به پیروزی دست یابند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گلستان با بیان این که امروز این بیداری اسلامی تا قلب اروپا و آمریکا نیز رسیده است، بیان داشت: غربی ها به ویژه دولتمردان آمریکا از این خیزش های مردمی منطقه که به تأسی از اندیشه های ناب امام راحل آغاز شد هراسان هستند.

وی، بهره‌گیری از سیره امام راحل را زمینه‌ساز سعادت و تعالی جامعه اسلامی دانست و گفت: بیداری امروز در خاورمیانه وامدار اندیشه‌های رهایی‌بخش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام فارقی با بیان این که خاستگاه اندیشه های متعالی امام خمینی(ره) در ارزش‌ها، معنویت و موازین تعالی بخش اسلام قرار دارد و به تبع آن ارکان انقلاب اسلامی در چارچوب برنامه‌های سازنده ‌مکتب اسلام تحکیم یافته است، افزود: به این خاطر است که جایگاه رفیع و تحول آفرین انقلاب اسلامی در منطقه و جهان تاکنون منشأ برکات و تحولات فراوانی شده است./950/ت302/س
ارسال نظرات