۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۱۶۲
امام جمعه نکا:

ملت‌های آزاده جهان مجذوب گفتمان امام راحل شدند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا، اندیشه های امام راحل را آغاز گر بیداری اسلامی در خاورمیانه دانست و گفت: امروز گفتمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با عبور از مرز های جغرافیایی ملت های آزاد جهان را مجذوب خود کرده است.
امام جمعه نکاء
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا افزود: بزرگ‌ترین دستاورد و میراث امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی است که موجب قدرت و ابهت ایران در دنیا شده است.

وی بیان داشت: آنچه اکنون در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به عنوان خیزش اسلامی در حال انجام است، بیانگر تلاش همه جانبه امام راحل در راستای، نهادینه کردن اسلام در جامعه است.

امام جمعه نکا همچنین با اشاره به موضوع ولایت فقیه در جامعه اسلامی تصریح کرد: ولایت فقیه با مجاهدت امام راحل شکل گرفت و اکنون ابهت جهان اسلام در گرو ولایت فقیه و اطاعت پذیری از ایشان است.

حجت الاسلام محمدی لایینی، امام را احیاگر روحیه اعتماد به نفس در مردم دانست و خاطر‌نشان کرد: امام در دوران خفقان رژیم شاهنشاهی قیام کرد و بنیان نظام دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را که کسی جرأت نگاه چپ کردن به آن نداشت را در هم کوبید و این‌چنین در هم کوبید و اعتماد به نفس را در مردم تقویت کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به الگو بودن زندگی امام(ره) برای مسلمان جهان افزود: متأسفانه مشکل اصلی مدیریت‌های کنونی در جهان، فاصله گرفتن از ارزش‌های اصیل اسلامی و خدا‌محوری است که باید با اصل قرار‌دادن خداوند در برنامه‌ها، و اسلام‌مداری، جهان اداره شود.

حجت الاسلام محمدی لایینی، با اشاره به شخصیت جامع امام خمینی(ره) تصریح کرد: ایشان در اوج قدرت نظام شاهنشاهی، با توکل به خدا و اتکا به مردم، وارد میدان شد و قدرت اسلام را به جهانیان نشان داد.

وی در ادامه با اشاره حرکت مردم یمن و انقلاب آنان را حقیقتاً اسلامی خواند و یادآور شد: آغازگر این حرکت‌های اسلامی در منطقه امام خمینی(ره) بود و همانند پیروزی انقلاب امام خمینی(ره)، کشورهای عربی و اسلامی نیز پیروز خواهند شد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که امام خمینی(ره) سه دهه گذشته بیداری اسلامی و نابودی دیکتاورهای منطقه را پیش‌بینی کرده بودند، تصریح کرد: ایشان در همان دهه‌های اول انقلاب به مردم منطقه به ویژه مردم مصر وعده آزادی و نابودی دیکتاتوری را داده بودند که امروز این مسأله تحقق یافته است.

وی، بیداری اسلامی امروز در خاورمیانه را برگرفته از اندیشه‌های ناب امام راحل دانست و تصریح کرد: امروز ملت‌های منطقه انقلاب اسلامی ایران را الگوی مبارزاتی خود قرار داده اند و همین مسأله سبب هراس دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

حجت الاسلام لائینی، آراء و افکار امام راحل را بسیار متعالی دانست و با بیان این که اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب همه بنیان‌های فکری جهان را نابود کرد، ادامه داد: امروز همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان تشنه اندیشه‌های ناب امام راحل هستند.

امام جمعه نکا، بیداری اسلامی را بزرگ‌ترین هدف امام خمینی(ره) دانست و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلام یا توکل به خداوند متعال، همراهی روحانیت و حضور ملت‌ها توانست این بیداری اسلامی را در دنیا حاکم کند./950/ت303/س
ارسال نظرات