۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۱۷۰
رییس شورای رهبری جنبش توحید اسلامی لبنان:

برهم زدن امنیت سوریه پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای رهبری جنبش توحید اسلامی لبنان از صدور فرمان عفو عمومی از سوی بشار اسد و تشکیل کمیته ای ویژه برای فراهم آوردن مکانیسم های لازم برای برگزاری گفت و گوی ملی در سوریه استقبال کرد.
شيخ هاشم منقاره
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ هاشم منقاره، رییس شورای رهبری جنبش توحید اسلامی لبنان، روز گذشته صدور فرمان عفو عمومی از سوی بشار اسد، رییس جمهور سوریه که شامل تمامی جنبش های سیاسی است را ستود و از تشکیل کمیته ای ویژه برای فراهم آوردن مکانیسم های لازم برای برگزاری گفت و گوی ملی استقبال کرد.

وی این اقدامات در مسیر اصلاح را نشانگر اخلاص بشار اسد و عزم راسخ وی برای ادامه اصلاحات تا پایان مسیر به عنوان یک نیاز ملی مهم در کنار ضرورت استقرار و امنیت که ایالات متحده آمریکا و هم پیمانانش در منطقه به دنبال نابودن آن و آشوب انگیزی و ایجاد هرج و مرج هستند، دانست.

شیخ هاشم منقاره در پایان تاکید کرد: سوریه یکی از کشورهای مهم و محوری در منطقه است و بر هم زدن آرامش و امنیت آن، پیامدهای بسیار خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است که بشار اسد، رییس جمهور سوریه در راستای اصلاحات وعده داده شده، روز سه شنبه گذشته با صدور فرمانی زندانیان سیاسی و کسانی که مرتکب جنایت سیاسی شده اند را مورد عفو قرار داد.

گفته می شود که این عفو عمومی می تواند شامل حال ده هزار نفر از فعالان سیاسی در سوریه بشود که از اواسط مارس در این کشور دستگیر یا متهم شده اند./981/ب902/گ
ارسال نظرات