۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۰۶۱۹۱
استاد حوزه علمیه اصفهان:

فقه جواهری،‌ عرفان شاه‌آبادی و فلسفه صدرایی از امام یک فرد جامع ساخته بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه امام خمینی‌(ره) گفت: امام راحل فقه را فقه جواهری می‌دانستند، عرفان را عرفان شاه آبادی و فلسفه را فلسفه ملاصداریی می دانستند و خود ایشان در هر سه بعد پیشتاز بودند.
امام خميني ره
حجت الاسلام کریم کشکولی، مدیر مؤسسه امام خمینی‌(ره) شعبه اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با بیان این‌که امام در جوانی جلوتر از اولیای خدا قرار گرفتند، گفت: جنبه‌های سیاسی و اجتماعی امام خمینی‌(ره) سبب شد، شخصیت حقیقی و معنوی امام راحل به صورت کامل شناخته شود.

وی با بیان این‌که بیشترین پیروی مردم از امام خمینی‌(ره) پیروی فقهی و سیاسی بود، ابراز داشت: این جنبه‌ها نگذاشت مردم پیروی معنوی و عرفانی از ایشان داشته باشند چرا که اگر در جنبه های معنوی امام (ره) را می شناختند، به یقین‌ تأثیر‌پذیری بیشتری از ایشان داشتند.

این استاد حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: عرفان امام خمینی‌(ره) عرفان آمیخته با فلسفه بود و فلسفه ایشان فلسفه آمیخته با فقه بود.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی بودند که در عرصه عقلی فیلسوف، در جنبه قلبی عارف و در جنبه عملی فقیه بودند و این شخصیت جامع به یقین با هر مکتب انحرافی در هر جهتی مخالفت می‌کردند.

حجت الاسلام کشکولی ابراز داشت: امام خمینی‌(ره) فقه را فقه جواهری می‌دانستند، عرفان عرفان شاه آبادی و فلسفه را فلسفه ملاصداریی می دانستند و خود ایشان در هر سه بعد پیشتاز بودند.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح‌(عج) تصریح کرد: امام خمینی‌(ره) سیاست را تابع دیانت می‌دانستند و از همین رو اعتقاد داشتند که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما، بنابر این سیاست را خارج از مسائل دینی نمی‌دانستند./965/ت302/س
ارسال نظرات