۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۲۰۴
در منطقه آزاد ارس؛

همایش نقش زن در اجتماع از دیدگاه امام خمینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش زن در اجتماع از دیدگاه امام خمینی‌(ره) در منطقه آزاد ارس با حضور طلاب حوزه علمیه فاطمیه جلفا برگزار شد.
همایش نقش زن در اجتماع از دیدگاه امام خمینی برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش نقش زن در اسلام از دیدگاه امام خمینی(ره)، امروز در سالن آمفی تئاتر سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.

نجف زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس، در این همایش وجود حوزه های علمیه برادران و خواهران را در منطقه آزاد ارس نعمتی برای جامعه مرزی دانست و گفت:آماده هرگونه همکاری و همفکری با اساتید و طلاب حوزه های علمیه در راستای نشر ارزشهای اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: حضور فعال و تاثیرگذار روحانیت در سطح جامعه را از مهمترین عوامل جلوگیری از هجمه فرهنگی غرب و تضعیف ارزش های اسلامی در منطقه می دانیم.

وی در ادامه زن را مظهر عطوفت و مهربانی برشمرد و ادامه داد: نقش زن در اجتماع از مردان بالاتر بوده و تمام زنان و دختران باید با حفظ حجاب و پاکدامنی خود در تربیت نیروی انسانی تلاش کنند.

نجف زاده تاکید کرد: در جوامع غربی نگاه به زن نگاهی ابزاری است و از زنان برای پیشبرد اهداف شوم و فاسد استفاده می شود و با طرح کردن طرز فکرهای پوچ و بی پایه سعی در تخریب ذهنیت های زنان جامعه دارند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف شوم جوامع غربی خارج کردن زن از محیط گرم خانواده و دخالت دادن آن در محیط های آلوده اجتماعی است و با بیان شعارهای زن سالاری سعی در کشاندن زنان به این منجلاب فکری را دارند.

نجف زاده گفت: ارزش واقعی زن در اجتماع به صورت واقعی تبیین نشده است و باید به این امر در راستای سلامت حریم جامعه و خانواده توجه بیشتری شود.

وی ابراز داشت: زنان مسلمان به ویژه زنان ایران اسلامی می توانندبا الگوقراردادن دیدگاه‌های شخصیت‌های چون حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ارزش‌های ناب حجاب و عفاف و جایگاه واقعی زن را در سراسر جهان منتشر کنند.

همچنین حجت الاسلام نظری استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از آرمان‌های نابی که در حوزه اندیشه ولایت فقیه کسب کرد کرامت و هویت مجدانه‌ای به زن بخشید.

وی افزود: زنان جامعه ما باید با الگو گرفتن از زنان نمونه تاریخ ، هوشیار باشند چراکه یکی از دلایل موفقیت پیامبران الهی در انجام وظایف‌، حضور زنان با ایمان و شجاع در کنار آنان است.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد:سقوط و یا پیشرفت یک جامعه وابسته به زنان آن جامعه است و زنان باید با حفظ گوهر‌های درونی خویش و حضور فعالانه در اجتماع و نیز تربیت نسل موفق و اسلامی، جامعه را به سوی پیشرفت سوق دهند./935/پ202/س
ارسال نظرات