۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۲۱۷
آیت الله استادی:

نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی بی انصافی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به دستاوردها و برکات بی بدیل انقلاب اسلامی، هر گونه زوایه گرفتن از مسیر ولایت و رهبری و کج روی را برای ملت متعهد و انقلابی ایران غیر قابل پذیرش خواند.
آيت الله استادي سخنران مراسم راهپيمايي قيام خونين 15 خرداد در قم آيت الله استادي سخنران مراسم راهپيمايي قيام خونين 15 خرداد در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی امام جمعه موقت قم و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز یکشنبه در جمع راهپیمایان سالروز قیام خونین 15 خرداد در حرم کریمه اهل بیت(ع)، با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای قیام 15 خرداد، ابراز داشت: زنده نگه داشتن یاد امام و شهدا به این خاطر است که با انقلاب، امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کنیم.

آیت الله استادی با اشاره به ابعاد قیام خونین 15 خرداد، گفت: اگر نبود قیام و نهضت امام، معلوم نبود ما امروز چه وضعیتی داشتیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبیین شخصیت امام خمینی(ره) یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت و گفت: امام(ره) بنده صالح و عبد خدا بود و در سراسر زندگی اش زندگی ایشان الهی بود و در مسیر رضایت الهی گام برداشت.

آیت الله استادی با بیان این‌که امام خدمات بسیار بزرگی به ایران، اسلام و مکتب اهل بیت(ع) انجام دادند، ابرازداشت: مساله استقلال و آزادی کشور یکی از مهم‌ترین کارهای امام راحل بود که متاسفانه هنوز برخی به عمق این دستاورد و برکت بزرگ پی نبرده اند.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران و حاکمان سرسپرده استکبار جهانی و آمریکا بودند و عملا مردم و مسؤولان از خود استقلالی نداشتند و خارجی ها امور کشور را اجرا می کردند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم چشم‌پوشی و نادیده‌گرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی را بی انصافی دانست و تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل است و هیچ کس نمی تواند این مسأله را انکار کند؛‌چون مستقل بودن کشور زمینه‌ساز بسیاری از پیشرفت ها و موفقیت ها بوده است.

وی افزود: اگر مشکلاتی هم در مسیر کار پیش می‌آید باید یادمان باشد که اینها در مقابل استقلال کشور چیزی نیست، امروز مسؤولان و رهبر معظم انقلاب بدون هیچ گونه هراسی در مقابل ابرقدرت های جهانی موضع می گیرند و با شهامت تمام دیدگاه های خود را در مقابل ابرقدرت های جهانی ابراز می کنند و این دستاورد کمی نیست.

آیت الله استادی با بیان این‌که باید قدردان دستاورد نعمت استقلال کشور بود، ابراز داشت: کاری که امام خمینی(ره) انجام داد با هیچ مساله ای قابل قیاس نیست، وضعیت کشورهایی از جمله عراق این مساله را تایید می کند.

وی با بیان این‌که خدمات امام راحل بسیار فراوان است، تاکید کرد: بی انصافی است اگر کسی بخواهد وضعیت امروز کشور را با قبل از انقلاب اسلامی قیاس کند، امروز در دور افتاده‌ترین نقاط کشور مردم از برکات انقلاب اسلامی بهره‌مند شده اند و البته این مساله به معنای عدم وجود نقص و اشکال نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: نباید غافل شویم، دشمنان همواره به فکر ضربه زدن به انقلاب و نظام هستند و باید در این خصوص هوشیار بود.

آیت الله استادی گفت: بعد از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی و رشادت‌های فراوان باید به فکر باشیم و در مقابل توطئه هایی که دشمنان نظام برای ضربه زدن به نظام دارند هوشیاری خود را حفظ کنیم.

عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که باید به گونه ای رفتار و زندگی کنیم که امام می‌خواستند، تاکید کرد: امروز باید آحاد جامعه در زندگی خود تأمل و مطالعه کنند که آیا زندگی ما آن گونه هست که امام، رهبری و شهدا می خواهند.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر این‌که مهم‌ترین چیزی که می تواند نظام اسلامی را بیمه و کشور ما را در دنیا سرمشق قرار دهد عمل ما است، بیان داشت: اگر در این عرصه کوتاهی داشته باشیم آسیب هایی متوجه انقلاب اسلامی خواهد شد و این چیزی نیست که امام، شهدا و رهبری می خواهند.

وی ابراز داشت: اگر در جامعه فساد، گناه و مفاسد رو به گسترش باشد اینها به نظام اسلامی آسیب می زند و اجازه نمی دهد که انقلاب اسلامی در دنیا الگو باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی زیر ذره بین است و باید در شرایطی که کوچک ترین اتفاق در کمترین زمان ممکن در سراسر دنیا منعکس می شود باید بیش از هر زمانی مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

وی بیان داشت: از بزرگ ترین خدمت های امام راحل این است که همه را وارد عرصه سیاست کرده اند، مقام معظم رهبری روز گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام نسبت به این مساله تاکید ویژه ای داشته اند و باید به آن توجه کنیم.

آیت الله استادی با بیان اینکه باید انقلابی و مسلمان باشیم و به وظایف دینی، اخلاقی و اجتماعی و سیاسی خود عمل کنیم، تاکید کرد: نباید به بهانه توجه به یک وجه، از جنبه های دیگر غفلت کرد، چراکه توجه به یک جنبه و غفلت از سایر جنبه ها انحراف به حساب می آید و خواسته امام و رهبری نیز چنین نیست.

وی با اشاره به تاکیدات امام راحل مبنی بر حفظ اسلامیت نظام، گفت: هر مسلمان انقلابی و علاقه‌مند به انقلاب باید دفتر زندگی خود را ورق بزند و مرور کند، اگر دید به حلال و حرام الهی مقید و مراقب اعمال، چشم و زبان و رفتار خود است می تواند خوشحال باشد، در غیر این صورت باید در اعمال و کردار خود بازنگری کند.

آیت الله استادی تصریح کرد: امروز مسأله خانواده و اصالت آن در کشور ما مطرح است، این‌که طلاق زیاد شده این یک آسیب و آفت است که به نظام آسیب می زند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر می خواهیم کشور ما سرمشق و الگوی جهانیان باشد و پیامبر و اهل بیت از ما راضی باشد باید به حدود الهی و خواسته‌های دینی و شریعت بیش از پیش پایبند باشیم و در این راستا همه مسؤولان و ملت موظف هستند.

وی با بیان این‌که نظام اسلامی نشأت گرفته از قیام امام حسین(ع) است، افزود: ملت متعهد و انقلابی ما انحراف و کج روی و زاویه گرفتن از ولایت فقیه و رهبری را برنمی تابد و نمی پذیرد. /924/پ201/س
ارسال نظرات