۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۲۹۲

پیشنهاد برگزاری همایش معرفی علمای آذربایجان در نجف اشرف

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از پیشنهاد برگزاری همایش معرفی علمای آذربایجان و هفته فرهنگی تبریز در نجف اشرف خبر داد.
نجف اشرف
علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: در نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، برگزاری همایش معرفی علمای آذربایجان و تبریز در شهر نجف اشرف پیشنهاد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: این پیشنهاد با نظر مساعد و استقبال وزیر همراه بود، چراکه این همایش قدمی بعدی پس از برگزاری همایش بین المللی تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع خواهد بود.

داننده با تشریح جایگاه و نقش حوزه های علمیه و روحانیت آذربایجان در تاریخ جهان تشیع تصریح کرد: با توجه به نامگذاری شهر نجف به نام پایتخت فرهنگی اسلام در سال 2012 برگزاری همایش معرفی علمای آذربایجان در جوار بارگاه ملکوتی نخستین امام شیعیان پیشنهاد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این همایش با همکاری و تعامل نزدیک با مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار می شود، گفت: با توجه به این که برخی از مراجع و علمای آذربایجان در شهر نجف مدفون شده اند، می توانیم برای شناساندن این علما، سال آینده هفته فرهنگی ویژه تبریز و آذربایجان در نجف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هنوز زمان دقیقی برای برگزاری این همایش پیش بینی نشده است، افزود: امسال برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله قاضی طباطبایی و علامه امینی صاحب تفسیر المیزان نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) را از برنامه‌های فرهنگی کشور با مشارکت استان‌های مختلف اعلام کرد و افزود: در این راستا در سایر استان ها نیز فعالیت هایی با مرکزیت دبیرخانه جشنواره واقع در شهر مقدس مشهد اجرا می شود به گونه‌ای که هر استان وظفیه رایزنی با دو کشور را بر عهده می‌گیرد./935/پ202/س
ارسال نظرات