۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۲۹۷
استاد حوزه علمیه قطیف عربستان در گفت و گو با رسا:

ولایت فقیه ضامن نظام اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قطیف در گفت و گو با رسا تاکید کرد که ولایت فقیه ضامن نظام اسلامی ایران است.
فوزي آل سيف
حجت الاسلام شیخ «فوزی آل سیف» استاد حوزه علمیه قطیف عربستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را حاصل تلاش های امام خمینی (ره) توصیف کرد و گفت: اگر انقلاب اسلامی ایران، رهبری نظیر امام راحل نداشت به هیچ وجه به نتیجه نمی رسید.

وی با اشاره به سخنرانی امام در 15 خرداد سال 1342 افزود: امام راحل در روز 15 خرداد سال 42 شمسی مخالفت آشکار خود را با دخالت آمریکا در امور داخلی ایران و برنامه های شاه برای اجرای سیاست های آمریکا اعلام کرد. این مواضع، عواقب سختی نظیر تبعید و حتی تهدید به اعدام را در برداشت، اما رهبر کبیر انقلاب اسلامی با شجاعتی که داشت بر اعتقادات خود پایدار ماند.

حجت الاسلام آل سیف تصریح کرد: اوج شجاعت امام خمینی (ره) هنگامی بود که تصمیم گرفت از پاریس به تهران برگردد. شرایط آن زمان بسیار خطرناک بود و امکان آن می رفت که شاه و بختیار به عملی احمقانه دست بزنند و هواپیما را سرنگون سازند یا اجازه فرود به آن ندهند، در حالی که همراهان امام به شدت در اضطراب قرار داشتند، امام خمینی (ره) نماز را با آرامش و اطمینان کامل خواند و حتی اندکی خوابید.

استاد حوزه علمیه قطیف با تاکید بر اینکه امام از کاریزمای پیامیران و ائمه (ع) بهره می برد اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی با همین شجاعت بود که در برابر جنگ تحمیلی از طرف صدام و دشمنی های آمریکا و همپیمانانش که به شدت از صدام حمایت می کردند ایستادگی کرد.

وی از تاثیر گذاری شخصیت و سخنان امام خمینی (ره) بر مردم یاد کرد و ادامه داد: سخن و کلام امام تاثیر بسیار زیادی در مردم می گذاشت و سخنان ایشان دارای معانی بسیار گسترده ای بود. شخصیت امام بیشتر از فعلش بر مردم تاثیر می گذاشت و تاثیر گذاری فعلش نیز فراتر از قولش بود. به ندرت پیدا می شود که فردی بتواند همانند امام در دل و جان مردم نفوذ کند و بر آنان تاثیر بگذارد.

شیخ فوزی آل سیف تاکید کرد: گرچه فاصله میان زمان امام خمینی با ائمه اطهار (ع) بسیار زیاد است، لیکن می توان با قاطعیت گفت که شخصیت امام راحل ما را به شخصیت اهل بیت (ع) نزدیک کرد.

روحانی شیعه عربستان، اندیشه های امام را عامل نهضت ملت های عربی و اسلامی خواند و بیان داشت: نهضت امام خمینی (ره) بدون شک، سکون و بی تحرکی کشورهای عربی و اسلامی را از بین برد و کاری کرد که نسل های هم دوران امام با انقلاب اسلامی ابراز همبستگی کرده و از آن تاثیر بگیرند. برخی از نظام ها با شیوه های مختلف تلاش کردند تا میان اندیشه های انقلاب امام و مردم فاصله بیاندازند، لیکن همه این نقشه ها بی فایده بوده و تاکنون نتوانسته و نخواهند توانست افکار امام راحل را از مردم دور سازند.

وی با اشاره به اهتمام امام راحل به امت اسلامی گفت: بنیانگذار جمهوری اسلام ایران به رغم اینکه در راس مدرسه فقهی اهل بیت (ع) قرار داشت و در این زمینه متخصص به شمار می رفت، لیکن جنش و فعالیت های خود را تنها به این زمینه اختصاص نداد و با خطاب قرار دادن همه مسلمانان، وحدت را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده بود. متاسفانه هم اکنون این وحدت توسط دشمنان مورد هدف قرار گرفته و شاهد گسیختگی میان امت هستیم.

حجت الاسلام آل سیف از گسترش فرهنگ تکفیر ابراز نگرانی کرد و خاطر نشان ساخت: تکفیری که هم اکنون در میان برخی از گروه ها به شدت رواج یافته است با وحدت امت اسلامی ریشه کن خواهد شد و اگر مسلمانان، پیروان سایر مذاهب را برادر دینی خود بدانند، این اقدامات از جوامع اسلامی زدوده می شود.

استاد حوزه علمیه قطیف تروریسم را عامل خونریزی و ویرانی خواند و اظهار داشت: جنبش های مسالمت آمیز مردمی به مراتب از تروریسم و خشونت برای رسیدن به اهداف تاثیر گذارتر است و همانگونه که در انقلاب اسلامی ایران و انقلاب ملت مصر مشاهده کردیم تقدیم گل به نظامیان، سبب خودداری از تیراندازی آنان به سمت مردم شد و به همین دلیل بود که این قیام ها به پیروزی رسیدند.

وی ولایت فقیه را ضامن نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: ولایت فقیهی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است ضامن نظام اسلامی بوده و حضرت آیت الله خامنه ای که بر اساس رای نمایندگانی که توسط مردم انتخاب شده اند به عنوان ولی فقیه در راس امور قرار گرفته است به واقع شایستگی این پست را دارد. امیدوارم خداوند متعال، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را حفظ و توفیقات روزافزونی را نصیب ایشان کند./980/ب911/گ
ارسال نظرات