۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۰۶۳۰۵
عضو خبرگان رهبری:

سرچشمه اصل ولایت فقیه از مکتب تشیع است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: این که برخی فکر می کنند، مساله ولایت فقیه توسط امام راحل ابداع شده است، غافل از اینکه این اصل مهم یک مسئله فقهی در تشیع است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شانزدهم خرداد در دیدار قضات و کارکنان دادگستری استان، به تشریح جایگاه و نقش ارزنده ولی فقیه در نظام اسلامی پرداخت و اظهار داشت: دشمنان اسلام در 32 سال گذشته بیشترین ضربه را از ناحیه روشنگری‌های ولایت فقیه خورده است.

وی با بیان این که استکبار جهانی طی طول سال های گذشته درصدد جدایی میان مردم و ولایت بوده است، خاطر‌نشان کرد: ملت ایران اسلامی در  32 سال گذشته، ثمرات شیرین ولایت فقیه را لمس کرده و امروز نیز رابطه ای عاطفی و ناگسستنی با ولی امر خود برقرار کرده اند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر تبعیت از ولایت فقیه در شرایط مختلف زمانی و مکانی گفت: ولایت مداری شرط قبولی اعمال است، امروز مهمترین مشکل موجود در مقابل نهضت اسلامی مردم منطقه عدم بهره مندی از رهبری آگاه به زمان و شجاع همچون حضرت آیت الله خامنه ای است.

وی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه فصل الخطاب تمام جریانات است، افزود: بدون تردید ایستادگی و جلوگیری از هرگونه انحراف و کج روی جزو وظایف مهم و اصلی ولی فقیه بوده است، از این رو باید منویات ایشان نصب العین همگان باشد.

آیت الله شبستری تصریح کرد: عده ای خیال می کنند، مساله ولایت فقیه توسط امام راحل ابداع شده و منحصر به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، غافل از اینکه این اصل مهم یک مسأله فقهی در تشیع است که امام راحل آن را احیا کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جریان انحرافی به دنبال حاشیه کشاندن رهبری نظام است، گفت: مغرضان داخلی که خارجی نان و نمک انقلاب اسلامی را خورده اند و امروز در گوشه و کنار مقابل آرمان های رهبری نظام می ایستند، اما یقین داشته باشند که مردم همواره حافظ حریم ولایت بوده و هستند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ادله عقلی، نقلی و روایی مساله ولایت فقیه گفت: 14 حدیث معتبر در خصوص وظایف و اختیارات ولی فقیه آمده است، که 2 حدیث پیرامون وظیفه قضاوت از سوی ولی فقیه است./935/پ202/س
ارسال نظرات