۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۳۱۰
امام جمعه شوشتر:

حوادث سال 88 نتیجه عدم فرمانبرداری خواص از ولی فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، به وجود آمدن حوادث سال 88 را نتیجه عدم فرمانبرداری نخبگان از ولی فقیه دانست و گفت: اگر نخبگان سیاسی جامعه گوش به فرمان سخنان و رهنمودهای ولی فقیه بودند و نسبت به هشدارهای این فقیه مجاهد عکس العمل نشان می‌دادند این گونه حادثه‌های تلخ و مأیوس کننده به وجود نمی‌آمد.
حجت الاسلام محقق، امام جمعه شوشتر
حجت الاسلام سید جلیل محقق، امام جمعه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به گرامیداشت حماسه 15 خرداد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) این حادثه تلخ را برای همیشه روز عزای عمومی اعلام کردند؛ چرا که تعداد زیادی از زمان و مردان غیور ایرانی توسط سربازان رژیم پهلوی شهید شده و به ملکوت اعلا پیوستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر، با اشاره به اینکه ولایت فقیه مختص به نظام اسلامی نیست، گفت: اصل ولایت فقیه از زمان شیخ مفید وجود داشته و هیچ چیز نمی‌تواند این امر را تکذیب کند و هر کشوری باید برای پیشبرد اهداف خود لیدر و رهبری داشته باشد.

وی ولایت فقیه را اصلی غیر قابل انکار در اسلام دانست و بیان داشت: ادله بسیار قوی برای اثبات اصل اساسی ولی فقیه وجود دارد؛ از این رو این اصل غیر قابل تشکیک است.

استاد حوزه علمیه شوشتر، با اشاره به این که اصل ولایت فقیه ابداعی نیست، تصریح کرد: اصل ولایت فقیه ریشه‌دار و قوی است و اثبات آن از روش‌های عقلی و نقلی امکان پذیر است.

حجت الاسلام محقق، با تأکید بر این که انکار ولی فقیه به نحوی انکار یکی از اعتقادات اصلی اسلام است، گفت: ولایت فقیه جایگاهی برای حفظ اسلام است و در ایران اسلامی این جایگاه معنوی در حکومت تعریف شده، اما در سایر نقاط جهان این مهم وجود ندارد که موجب ایجاد تشکیک در این اصل می‌شود.

امام جمعه شوشتر، اختیارات و وظایف ولی فقیه را بالاتر و بیشتر از مرجع تقلید دانست و گفت: ولی فقیه بر همه اولاست و در این ارجحیت همه باید گوش به فرمان ولی باشند و در این مسیر، فقیه، مرجع تقلید، عالم، طلاب، روحانی و دانشجو همگی یکسان هستند.

وی خطاب به طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه، تأکید کرد: طلاب، روحانیان و فعالان عرصه‌های فرهنگی، باید اصول اعتقادی شیعه در خصوص اصل ولی فقیه را به جوانان، نوجوانان و سایر اقشار و آحاد جامعه اطلاع رسانی کنند؛ چرا که جهل نسبت به این موضوع، سبب سوء استفاده از این اصل برای برخی سودجویان می‌شود.

حجت الاسلام محقق، با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88، گفت: اگر نخبگان سیاسی جامعه گوش به فرمان سخنان و رهنمودهای ولی فقیه بودند و نسبت به هشدارهای این فقیه مجاهد عکس العمل نشان می‌دادند این گونه حادثه‌های تلخ و مأیوس کننده به وجود نمی‌آمد و جوانان و نوجوانان بسیجی ایران به خاک و خون کشیده نمی‌شدند./9465/ت303/ص
ارسال نظرات