۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۳۷۱

اجرای طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم در مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان از اجرای طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم در مساجد این استان با هدف ارائه کاربردی مفاهیم قرآنی خبر داد.
آموزه هاي قرآني
حجت الاسلام حسینعلی رحمتی، مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم از 18 اردیبهشت تا اول مرداد سال جاری در مساجد خراسان برگزار می‌شود.

وی، ارتقای سطح آگاهی‌های دینی ـ قرآنی اقشار مختلف، ارائه کاربردی مفاهیم قرآنی و پاسخگویی به شبهات را از اهداف اجرای طرح برشمرد و افزود: «خانواده از دیدگاه قرآن»، «جوانان در قرآن»، مباحث اعتقادی از منظر قرآن»، «نقد نحله‌های انحرافی در قرآن» و «مباحث اجتماعی از منظر قرآن» موضوعات تفسیری این طرح را شکل می‌دهد.

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به برگزاری طرح تفسیر موضوعی در سطح بیش از 30 مسجد در مشهد و شهرستان‌ها تصریح کرد: آیت الله دهشت و حجج اسلام حق پناه، نقی‌زاده، نظافت، مرویان حسینی، رستمی، سجادی زاده، روشن ضمیر، ملکی، فیض‌آبادی و ابوی‌ثانی از اساتید این طرح هستند.

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حضور استادان متخصص و مجرب و شیوه طرح بحث را از امتیازات این طرح نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: اساتید شهرستان‌ها، بیشتر ائمه جماعات هستند.

وی با اشاره به این‌که جلسات به صورت سخنرانی و پرسش و پاسخ برگزار می‌شود، یادآور شد: در این طرح که روزهای پنج‌شنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، هرشب از سه جوان و نوجوان فعال مسجدی تقدیر می‌شود./930/پ202/س
ارسال نظرات