۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۳۷۲
برای نخستین بار:

دوره آموزشی زیارات المعصومین در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی موسسه پیام امام هادی(ع) گفت: زیارت نامه‌ها دارای پیام‌های عمیقی است که فهم آن می‌تواند به غنابخشی معرفتی کمک شایانی کند.
كلاس درس حوزه علميه


علی نیکزاد، مدیر اجرایی موسسه پیام امام هادی(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری دوره آموزشی «زیارات المعصومین» در قم خبر داد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه حجم زیادی از معارف شیعی در قالب زیارت‌نامه‌ها از سوی ائمه معصومین(ع) بیان شده است، هنوز کار تحقیقاتی و آموزشی جدی در این راستا برگزار نشده است.

وی بیان داشت: زیارت‌نامه‌ها دارای پیام‌های عمیقی است که فهم آنها می تواند به غنابخشی معرفتی کمک شایانی کند.

مدیر اجرایی موسسه پیام امام هادی اظهار داشت: این موسسه تلاش کرده است تا در زمینه شناخت زیارات معصومین گام های عملی بردارد که در این جهت موسوعه زیارات المعصومین(ع) و کتاب منهج الزیارات را منتشر کرده است.

وی بیان داشت: موسه امام هادی برای اولین بار کلاس‌هایی را با موضوع فهم زیارت نامه‌ها با حضور استادان حوزه علمیه قم برگزار کرد.

وی بیان داشت: این دوره به صورت روزانه و در قالب پنج کلاس برگزار شد و چهار محور اعتقادات در زیارات، مسائل اجتماعی و سیاسی در زیارات، اخلاق در زیارات و منابع زیارات در این دوره مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان داشت: در این دوره حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی به بحث توحید در زیارات پرداخت و ریز موضوعاتی نظیر آیا در زیارات برهانی بر توحید اقامه شده است؟ و در کدام زیارت توحید بیشتر جلوه‌گر است؟ بررسی شد.

وی ادامه داد: در بعد مسائل اجتماعی و سیاسی در زیارات، حجت الاسلام،سید هادی رفیعی پور بحث پیوند ولایت و سیاست و ارتباط متون زیارت با کلید واژه‌های سیاسی را مطرح کرد.

وی بیان داشت: اخلاق در زیارت با موضوعاتی همچون آیا مسائل اخلاقی و تربیتی در زیارات آمده است؟ نمونه های توصیه‌های اخلاقی در زیارات و اینکه آیا مسائل تربیتی در زیارات به صورت امر و نهی است از سوی حجت‌الاسلام جواد محدثی بررسی شد.

وی بیان داشت: در بحث منابع زیارات، زیاراتی که دارای منابع معتبر هستند و کتاب شناسی زیارات بحث شد.

وی بیان داشت: انجام فعالیت در راستای آشنایی طلاب با زیارت‌نامه‌ها، پاسخی به این خلاء فکری و آموزشی در حوزه علمیه است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات