۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۳۹۲
هیات علمای مسلمان لبنان:

سکوت سازمان ملل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست

خبرگزاری رسا ـ هیات علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای، جنایت ننگین نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن فلسطینی ها در روز نکسه را محکوم کرد.
نقشه لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، هیات علمای مسلمان لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای، جنایت ننگین نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در گشودن آتش بر روی فلسطینی هایی که درتظاهراتی مسالمت آمیز در نزدیکی مرزهای جولان اشغالی گرد هم آمده بودند تا از حقوق مسلم خود در بازگشت به میهن و آزادسازی سرزمین خود دفاع کنند را به شدت محکوم کرد.

این بیانیه با بیان اینکه دستان آلوده رژیم صهیونیستی به چنین جنایات وحشیانه و خونینی خو گرفته است، همچنین موضع سست و سکوت سازمان ملل متحد در قبال این جنایت صهیونیستی را محکوم کرد.

هیات علمای مسلمان لبنان، جانبداری از رژیم صهیونیستی به هزینه خون های پاک و حقوق قانونی ملت فلسطین را از ویژگی های پایدار واشنگتن دانست و افزود: آمریکا هیچ شرمی از اتخاذ رویکردی دوگانه در خصوص خون های ریخته شده در خاک های عربی و اسلامی ندارد و این امر نشانگر آن است که به کلی قابلیت برخورد منصفانه با بحران های انسانی را از دست داده است.

گفتنی است که در جریان تجمع صدها تن از مردم سوریه و فلسطین روز یکشنبه (15 خرداد، 5 ژوئن) به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد روز نکسه (آغاز سومین جنگ اعراب و اسراییل) در مرز جولان بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی دست کم 23 نفر از جمله یک زن و یک کودک کشته و 350 تن دیگر زخمی شدند.

مردم جهان عرب نخستین روز جنگ شش روزه اسراییل علیه اعراب در سال 1967 که منجر به شکست اعراب و اشغال بخش شرقی بیت المقدس، کرانه باختری و نوار غزه و نیز سراسر صحرای سینا، کناره های شرقی کانال سوئز در مصر، بلندی های جولان در سوریه و کرانه غربی رود اردن شد را روز نکسه می نامند.

یادآور می شود که سه هفته پیش نیز نیروهای رژیم صهیونیستی با گشودن آتش به روی فلسطینی هایی که در 15 می (25 اردیبهشت ماه) در شصت و سومین سالروز نکبت (سالروز اشغال فلسطین) در مرزهای سرزمین های اشغالی با لبنان، سوریه و غزه برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز گرد هم آمده بودند، 21 تن را شهید و بیش از ۲۸۰ تن را مجروح کردند./981/ب903/گ
ارسال نظرات