۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۴۱۴
مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی خبر داد؛

پیشرفت 50‌ درصدی احداث ‌حوزه علمیه امام خامنه‌ای

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی از پیشرفت 50 درصدی ساخت حوزه علمیه امام خامنه‌ای خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار، این طرح در سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.
حجت الاسلام جواد قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه میاندوآب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این مطلب گفت: احداث حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه از سال 86 آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در مرحله سفت‌کاری است.

وی با بیان این‌که تا این مرحله از عملیات ساخت حوزه علمیه امام خامنه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح نیازمند تأمین چهار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

این مقام مسؤول با ابراز امیدواری از تأمین اعتبار این پروژه عمرانی‌ خاطر‌نشان کرد: در صورت تأمین اعتبار، این طرح در سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

حجت الاسلام قهرمانی ادامه داد: این حوزه علمیه در زمینی با مساحت 5 هزار و 500 متر مربع با هدف آموزش علوم دینی در کنار مصلای امام خامنه ای شهرستان ارومیه در حال ساخت است.

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی‌ در پایان اظهار کرد: در صورت بهره‌برداری از این حوزه ظرفیت پذیرش طلبه در استان به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت.

به گفته حجت الاسلام قهرمانی، با آغاز بهره‌برداری از حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه امکان اشتغال به تحصیل 250 طلبه به صورت سالانه در این حوزه فراهم خواهد شد.

یادآور می شود، در آذربایجان غربی هشت مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه خواهران دائر است./936/پ202/س
ارسال نظرات