۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۴۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

25 مسجد آذربایجان غربی میزبان معتکفان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: 25 مسجد در سطح استان جهت میزبانی از معتکفان آماده شده است.
اعتكاف
حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: 25 مسجد از مساجد جامع و بزرگ در مناطق شیعی نشین استان آماده پذیرایی از معتکفان شده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین مسجد در خوی آماده شده است، گفت: در شهر ارومیه چهار باب، خوی شش باب و میاندوآب دو باب و در مابقی شهر های استان یک مسجد جهت پذیرش و میزبانی از معتکفان استان آماده شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به حضور 12 هزار نفر از مردم استان در مراسم معنوی اعتکاف طی سال گذشته گفت: با توجه به افزایش تعداد مساجد از 22 به 25 باب، پیش بینی می شود امسال با 20 درصد افزایش، پذیرای 14 هزار معتکف باشیم.

وی با اشاره به حضور قشر جوان در این مراسم معنوی یادآور شد: همچون سالهای گذشته بیشترین استقبال برای حضور در این مراسم از سوی جوانان خواهد بود.

حجت الاسلام فخری در ادامه با تاکید بر اجرای برنامه های غنی در ایام البیض، خاطر نشان کرد: در ایام اعتکاف برنامه هایی شامل روزه، سخنرانی، قرآن خوانی، اعمال "ام داوود " و مدیحه سرایی به مناسبت میلاد امیر المومنین علی (ع) در مساجد این استان انجام می شود.

به گفته این مقام مسؤول اعتکاف یکی از سنتهای برجسته توصیه شده توسط پیامبر اکرم (ص) است که پیشوایان و علماء بزرگ اسلام نیز بر آن تاکید دارند./936/پ202/ص

ارسال نظرات