۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۴۳۰
2 مرداد‌ماه؛

بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی در رشت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان از برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله محمد محمدی گیلانی دوم مرداد‌ماه امسال در رشت خبر داد.
آيت الله محمدي گيلاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در رشت از برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله محمد محمدی گیلانی دوم مرداد ماه امسال در رشت خبر داد.

وی با اشاره به نقش برجسته آیت الله محمدی گیلانی در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران، افزود: ایشان افزون بر پشتوانه علمی، ‏جایگاه ویژه ای در تاریخ انقلاب دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

نماینده مردم گیلان درمجلس خبرگان رهبری، تکریم از مقام علمای دینی را یک تکلیف و ضرورت دانست و تصریح کرد: تبیین جایگاه شخصیت هایی همچون آیت الله محمدی گیلانی برای جامعه امروز به ویژه نسل جوان بسیار حائز اهمیت است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که همه دستگاه های فرهنگی و متولیان امنیت اجتماعی باید در ارتقای تولیدات فرهنگی خود تلاش کنند، تصریح کرد: ارتقای تولید فرهنگی و کیفی سازی محتوای پیام، مصونیت مردم در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان را افزایش می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان این که کیفی سازی برنامه های فرهنگی و اجتماعی مؤثرترین شیوه‌ ‏برخورد با هجمه‌ها است؛ افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی و متولیان امنیت ‏اجتماعی وظیفه دارند با ارتقا و تولیدات فرهنگی و کیفی‌سازی محتوای پیام در این بخش تأثیرگذار باشند.

امام جمعه رشت با تأکید برضرورت آگاه‌سازی هرچه بیشتر جامعه به ویژه نسل ‏جوان افزود: در این زمینه از کارشناسان خبره و پر جاذبه استفاده شود تا اهداف مورد نظر در این بخش محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی ‏با بیان این که باید همواره برای مقابله با تهدیدات فرهنگی ‏دشمن آمادگی داشت، افزود: در کنار اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی از امربه معروف ‏و نهی از منکر و برخورد قانونی با افراد بی بندوبار نیز نباید غافل شد.‏

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و گردشگری تاکید کرد: ‏دستگاه‌های نظارتی و فرهنگی جلوی برخی ناهنجاری‌های اجتماعی را که در این ‏فصل رخ می‌دهد، بگیرند.‏

عضو خبرگان رهبری همچنین از غرق شدن شش نفر در چند روز اخیر در سواحل و رودخانه ‏های گیلان نیز انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌های مسؤول نباید به بهانه این که طرح‌های ‏دریا از تیرماه آغاز می‌شود از انجام وظایف ذاتی خود در دریا و سواحل سرباز زنند.‏

استاندار گیلان نیز در این نشست، گسترش پوشش رسانه ملی در مناطق روستایی را ‏برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان ضروری دانست و گفت: تلاش می کنیم با ‏تخصیص اعتبارات لازم پوشش رسانه‌ ملی در70 روستای بالای 50 خانوار گیلان را که ‏ازدریافت شبکه‌های ملی بی بهره‌اند محقق کنیم.

مهدی سعادتی، استاندار گیلان با بیان این که پیشگیری از مشکلات اجتماعی و اخلاقی از ‏دغدغه‌های جدی دولت است، گفت: به همین منظور طرح تحول اجتماعی بدستور ‏رییس جمهور در وزارت کشور درحال پیگیری است و این طرح درگیلان در هفت مرحله ‏اجرا می شود که جهاد فرهنگی مهم‌ترین رویکرد آن است./950/
پ202/س
ارسال نظرات