۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۶۴۵۷
در گیلان؛

جشنواره بین المللی جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره بین‌المللی جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌های استان خبر داد.
امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، منصور ایمانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، روز گذشته در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره بین المللی جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌های استان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی ویژه امام رضا‌(ع) در حوزه رسانه و همچنین تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: محورهای این جشنواره شامل سیره عملی و نظری امام رضا(ع)، امام رضا‌(ع) و حضرت معصومه‌(س) و امام‌زادگان منتسب به ایشان، اوضاع سیاسی اجتماعی دوران امامت امام رضا‌(ع)، تأثیر فرهنگ رضوی و ابعاد معنوی شخصیت تابناک امام رضا‌(ع) در تقویت باورهای دینی و فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: تصاویر مرتبط با صحن، حرم، زائران و فعالیتهای فرهنگی هنری، دعا، زیارت و توسل به امام رضا(ع)، تاثیر برگزاری جشنواره بین المللی (ع) در ارتقای فرهنگ دینی نماز، احادیث، مناظرات و سیره علمی امام رضا(ع) از دیگر محورهای جشنواره یادشده است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش ملی و بین المللی در هفت قالب گفت: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در قالب سرمقاله، یادداشت،مقاله، عکس، گزارش، مصاحبه، شعر، داستان کوتاه و خاطره به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ایمانی با اشاره به این که هر شرکت کننده می تواند با سه اثر در جشنواره شرکت کند، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی باید در فاصله زمانی مهر 89 تا مردادماه 90 در یکی از نشریات یا خبرگزاری ها منتشر شده باشد.

دبیر جشنواره بین المللی جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها بیان داشت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.ershad-gil.ir مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در حوزه داخلی به نفرات اول هر بخش جایزه نقدی هشت میلیون ریالی، به نفرات دوم هر بخش جایزه نقدی شش میلیون ریالی و به نفرات سوم جایزه نقدی چهار میلیون ریالی اهدا و در بخش بین الملل به نفرات منتخب جایزه نقدی به مبلغ 500 یورو اهدا خواهد شد.

گفتنی است، جشنواره بین المللی جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها به مناسبت میلاد باسعادت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات