۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۴۸۰

همایش انتخاب تاریخی در سراب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش انتخاب تاریخی با هدف تبیین افکار و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سراب برگزار شد.
حضرت آيت الله سيدعلي خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش انتخاب تاریخی، شب گذشته به مناسبت انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی از سوی مجلس خبرگان رهبری، در سراب برگزار شد.

حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب، با تاکید بر گسترش اندیشه های الهی و سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این همایش همه ساله با هدف بررسی ابعاد مختلف انتخاب تاریخی مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام راحل برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب خبرگان رهبری در آن مقطع حساس تاریخی به قدری ارزشمند و دقیق بوده که در طول 22 سال گذشته همواره یاس و سرافکندگی دشمنان ایران اسلامی را به دنیال داشته است.

امام جمعه سراب با بیان این‌که پیوند معنوی امام و امت همواره راهگشای مشکلات نظام بوده است، گفت: تاریخ پس از انقلاب اسلامی نشان داده هر گاه از رهنمودهای رهبری دور مانده ایم، با معضلات مختلفی رو به رو بوده ایم و هر گاه با تبعیت محض از منویات ایشان حرکت کرده ایم، موفقیت و توفیقات عالی نصیب کشور شده است.

حجت الاسلام رشتبری با تاکید بر این‌که تبعیت از رهبری زمان و مکان نمی شناسد، گفت: عیار ولایت مداری هر شخص در کوران حوادث و فتنه ها مشخص می شود که متاسفانه در سال های پس از انقلاب عده ای که مدعی ولایت مداری بودند، نتوانستند امتحان خود را در میدان عمل پس دهند..

وی در بخش دیگری از سخنان خود دفاع از حریم ولایت را تکلیف هر شیعه دانست و ادامه داد: در شرایطی که دشمنان برای ضربه به ولایت به شایعه پراکنی و تخریب چهره روحانیت می پردازند، نباید سکوت اختیار کرد و موضعی انفالی داشت.

همچنین علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که ترویج فرهنگ دینی اولویت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می رود، گفت: امسال کنگره بزرگداشت علامه بزرگوار امینی(ره) صاحب تفسیر المیزان را در تبریز برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که علامه امینی افتخاری برای آذربایجان، تبریز و شهر سراب است، گفت: آذربایجان همواره مهد پرورش علمایی بوده که در تاریخ اسلام تاثیرگذار بوده اند، چنانکه جد بزرگوار رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز متعلق به این منطقه از خطه پهناور ایران است./935/پ202/س
ارسال نظرات