۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۵۳۰

شماره جدید مبلغان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ یکصد و چهل و یکمین شماره ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی و آموزشی مبلغان، ویژه خرداد و تیر 1390 از سوی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه منتشر شد.
مبلغان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یک صد و چهل و یکمین شماره ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی و آموزشی مبلغان منتشر شد.

 «ظلم ستیزی در نگاه علوی»، «اعتکاف، فرصتی برای خودسازی و کنترل نفس»، «برخی از موانع کمال انسان در نگاه امام هادی(ع)»، «آموزش تبلیغ اینترنتی»، «احکام اعتکاف از دیدگاه مراجع عظام تقلید»، «شبهه شناسی» و «سوژه سخنرانی» بخشی از محتوای این نشریه است.

در بخش «اعتکاف، فرصتی برای خودسازی و کنترل نفس» می خوانیم: «یکی از بهترین فرصت‌ها برای رسیدگی به پرونده نفس، ایّام اعتکاف است و می‏توان این ایّام را مصداق روایتی از رسول خدا(ص) دانست که می‏فرماید: «اِنَّ لِرَبِّکُمْ فِی اَیَّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحَاتٍ اَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا؛ همانا در ایّام زندگی شما، لحظاتی است که در معرض نسیم [حیات‌بخش پروردگارتان] قرار می‌گیرید. تلاش کنید که خویشتن را در مسیر [آن] فیض الهی قرار دهید [و از آن بیش‌ترین بهره را ببرید].» منتهی لازم است برنامه‌ریزی داشته باشیم تا مفیدترین قدمها را در مسیر تهذیب نفس و تزکیه آن برداریم».

همچنین در مطلبی با عنوان «اهمیت فرصت ها از دیدگاه اسلام، نوشته «محمدمهدی فجری» می‌خوانیم: «عمر یکی از ارزشمندترین موهبت‌های الهی است که خداوند متعال به انسان‌ها عنایت فرموده. این ارزشمندی از آن رو است که فرصت‌هایی را در اختیار انسان قرار می‌دهد تا در صورت استفاده شایسته، دنیا و آخرت او را تضمین نماید.
از دیدگاه دین مبین اسلام ارزش عمر به ایمان،‌ عمل صالح، بندگی خدا و اخلاق نیکو بستگی دارد؛ اگر کسی از وقت خود خوب استفاده کند و عمرش را در راه تحصیل ایمان، معرفت، بندگی خدا و کسب اخلاق انسانی صرف نماید از ضرر و خسران در امان مانده، سعادتمند خواهد شد.
امیرمؤمنان(ع)می‌فرماید: «اِنَّ عُمْرَکَ مَهْرُ سَعَادَتِکَ، اِنْ اَنْفَدْتَهُ فِی طَاعَة رَبِّکَ؛ همانا عمر تو، مهریه سعادت و خوشبختی توست، به شرط آنکه در طاعت و بندگی پروردگارت صرف کنی.»
اولیای گرامی اسلام(علیهم السلام)، از پیروانشان خواسته‌اند که ارزش عمر را دریافته و از صرف اوقات و لحظات پرارزش زندگی در راه هوا و هوس شیطانی بپرهیزند. امیرمؤمنان علی (ع)می‌فرماید: «اِنَّ اَوْقَاتِکَ اَجْزَاءُ عُمْرِکَ، فَلَا تُنْفِدْ لَکَ وَقْتاً اِلَّا فِیمَا یُنْجِیکَ؛ همانا وقتهای تو اجزای عمر تو هستند، پس وقتی را برای خود سپری مکن؛ مگر در آنچه که تو را نجات می‌دهد.»

همچنین در مطلبی با عنوان «ضرورت تبلیغ دین در اینترنت» می‌خوانیم: «در تبلیغ اینترنتی این امکان وجود دارد که مبلّغ از منزل خود، با مخاطبینی از داخل و خارج کشور و شهرها و روستاهای مختلف، بدون داشتن مرز جغرافیایی ارتباط برقرار کند، و با مخاطبان میلیونی، در سنین مختلف از زن و مرد، کوچک و بزرگ و در کمترین زمان ممکن، ارتباط برقرار کرده و معارف مورد نیاز هر یک را در اختیارشان قرار دهد و تأثیر بسیار عمیقی بر میزان دانایی و جهان‏بینی آنان گذاشته و در نهایت زمینه ارتباط و تعامل بیشتر با آنها را فراهم کند تا به تبادل اطلاعات با هم بپردازند، و اطلاعات و تجربیات به زبانهای مختلف در جهان قابل دسترسی باشد.

بعضی جوان‌ها، شاید سالها با هیچ روحانی وفرد مذهبی در ارتباط نیستند و یا افراد بی‏دینی که علاقه‏ای به بحثهای دینی ندارند و یا به دلیل دین‏دار نبودن خانواده‏هایشان، فرصت چشیدن معارف زلال دینی را پیدا نکرده‏اند، گاه ساعتهای زیادی از وقت خود را بی‏هدف در اینترنت صرف وب گردی و... می‏کنند و حال که برای هر مبلّغی این یک فرصت استثنایی است تا این‏گونه مخاطبین را با روشهای مختلف و با استفاده از توانایی و استعداد خود آنها را جذب کرده و مطالب دینی را به آنها عرضه کند تابا معارف اسلامی بیشتر آشنا شوند».

ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی و آموزشی مبلغان به مدیر مسؤولی محمد حسن نبوی و سردبیری حسین ملانوری با شمارگان 7000 نسخه،‌ ویژه خرداد و تیر 1390 منتشر شده است.

علاقه مندان به دریافت این ماهنامه می توانند با نشانی قم ـ 45 متری صدوق ـ‌ 20 متری فجر ـ خیابان دانش ـ مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ، دفتر نشریه مبلغان، صندوق پستی 868-37185 مکاتبه یا با شماره 2933190 پیش شماره 0251 تماس بگیرند./919/ن601/ع
ارسال نظرات