۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۵۴۸
امام جمعه خوی:

قوه قضائیه با جریان مزاحمت نوامیس برخورد جدی کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: در کشور اسلامی اقداماتی مثل مزاحمت نوامیس قابل توجیه نیست.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه خوی با اظهار تأسف از ضرب و شتم یک روحانی در تهران و یک جانباز جنگ تحمیلی توسط اراذل و اوباش مزاحم به نوامیس مردم اظهار داشت: قوه محترم قضائیه باید توجه داشته باشد که این قبیل شرارت‌ها در جامعه بُعد سیاسی دارد و با پشتوانه استکبار صورت می‌پذیرد؛ از این رو این جنایات در رسانه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در کوتاه‌ترین مدت منعکس می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از گذشت بیش از سه دهه از وقوع انقلاب اسلامی این گونه هرزه‌گی‌ها و جنایات آن هم در مرکز نظام جمهوری اسلامی که ناموس مردم را مورد آزار و اذیت قرار بدهند قابل توجیه نیست.

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگر از سخنان خود با محکوم‌کردن جنایات اسرائیل در جولان و گذرگاه قنیطره بیان داشت: اگر یک جاسوس آمریکایی کشته می‌شد تمامی خبرگزاری های جهان ماتم می گرفتند ولی در این جنایت رژیم اشغالگر قدس، 23 نفر شهید، 350 نفر مجروح شدند لکن هیچکدام از مجامع بین المللی و کشورهای غربی به اصطلاح مدافع حقوق بشر نه تنها این جنایت را محکوم نکردند بلکه از اسرائیل حمایت کردند.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: در عین حال جای خوشحالی است که امروز دفاع از حقوق مظلومان فلسطین در میان ملل جهان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

امام جمعه خوی با تبریک ولادت امیرمؤمنان‌(ع)، به ویژگی‌های مولود کعبه اشاره و اظهار کرد: تربیت شدن در دامن رسول‌خدا‌(ص)، حضور در تمامی جنگ‌های پیامبر(ص)، خلافت و جانشینی آن حضرت، تشکیل حکومت عدل علوی، تحمل مصائب بی‌شمار در راه حفظ اسلام و وحدت مسلمانان و در نهایت شهادت در خانه خدا را می‌توان نمونه‌هایی از ویژگی‌های بارز آن بزرگوار برشمرد.

وی همچنین با اشاره به سالگرد تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی و صدور احکام اعضای آن شورا توسط مقام معظم رهبری بیان داشت: برچیدن آموزه های دوران ستمشاهی، جلوگیری از نفوذ و گسترش فرهنگ منحط غربی، زدودن خرافات از چهره اسلام ناب محمدی، معرفی فرهنگ اصیل اهل بیت (ع) از جمله وظایف مهم و اساسی شورای فرهنگ عمومی و سایر شوراهای اقماری وابسته به شمار می رود.

امام جمعه خوی در ادامه اجرای قسط و عدالت در جامعه را پشتوانه جهاد اقتصادی و عامل اساسی در رشد و توسعه اقتصادی در جامعه عنوان و خاطر‌نشان کرد: در ارتباط با اصول اقتصادی اسلام چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن از ناحیه دانشمندان حوزوی و دانشگاهی کتاب‌های متعددی تدوین شده و کارهای ارزشمندی صورت پذیرفته است ولی هنوز جای یک تحقیق و پژوهش جمعی و تخصصی همچنان خالی است.

رییس حوزه های علمیه خوی در بخش پایانی خطبه با توضیح فرازهایی از زیارت جامعه کبیره خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) پناهگاه خلایق، وارثان انبیا، الگوهای برتر و حجت های خدا بر اهل دنیا و آخرت معرفی شده اند.

وی با توصیه مردم مبنی بر پیروی از فرهنگ اهل بیت‌(ع) اظهار داشت: در روایات، پیروان اهل بیت‌(ع) با ویژگی‌های پارسایی، تلاش و کوشش، راز نگهداری، دژهای استوار و با بصیرت معرفی شده‌اند./938/پ202/س
ارسال نظرات