۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۰۶۶۰۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مرمت مسجد حوزه علمیه صادقیه و چاپ کتابی با موضوع سیره عملی امام خمینی (ره) در تبریز از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام منیب راد، امام جمعه اسکو در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان متولی سیاست گذاری در حوزه فرهنگ از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی خواستار توجه مسؤولان و فعالان فرهنگی نسبت به مصوبات این شورا شد و خاطر نشان کرد: خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی بایستی ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه باشد.

همچنین حجت الاسلام رضا مطهری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اسکو گفت: اسکو با فعالیت 3 روحانی مستقر، 9 روحانی طرح هجرت و 14 روحانی بومی یا فعال در دانشگاه ها و نهادهای دولتی از موقعیت خوبی برای تبلیغ دین برخوردار است.

کوهپیمایی با شعار تذکر لسانی وظیفه همگانی در سپاه عاشورا

همزمان با اولین پنجشنبه ماه مبارک رجب پاسداران و سربازان سپاه عاشورا جهت تجدید میثاق با شهدای گمنام به ارتفاعات عون بن علی صعود کردند.

سرهنگ پاسدار علی اصغری، مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورا گفت: این کوهپیمایی با شعار تذکر لسانی و ظیفه همگانی در راستای اشاعه فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر و همچنین بالا بردن سطح آمادگی جسمی و معنوی شرکت کنندگان صورت می گیرد.

مسابقه کتابخوانی با موضوع حجاب

مسابقه کتابخوانی با موضوع حجاب به همت عقیدتی سیاسی بسیج دانشجوئی حوزه جامع علمی کاربردی برگزار شد.

سه رتبه برتر این مسابقه فرهنگی به سفر مشهد مقدس جهت زیارت بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اعزام خواهند شد.

گفتنی است، 750 نفر از دانشجویان خواهر شش مرکز جامع علمی کاربردی استان در این مراسم شرکت کردند.

چاپ کتابی با موضوع سیره عملی امام خمینی‌(ره)

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: کتابی با موضع سیره عملی امام خمینی (ره) با 16 داستان کوتاه در تبریز چاپ می شود.

شهرام خدایی افزود: برای چاپ این کتاب 30 اثر داستانی به این حوزه ارسال شده است که 15 اثر از استان آذربایجان شرقی و 14 اثر از سایر نقاط کشور می باشد و در مرحله اول 16 اثر برای چاپ کتاب انتخاب شد.

وی با اعلام اینکه واحد آفرینش های ادبی قدیمی ترین واحد حوزه هنری در سطح کشور است گفت: ادبیات و به ویژه ادبیات داستانی همواره در تاریخ هنر با کمترین استفاده از امکانات فیزیکی و مادی و با توسل به قدرت قلم تأثیرات شگرفی در اندیشه های ملل جهان آفریده است.‏

خدایی جایگاه شخصیت، منش و رفتار امام خمینی (ره) را رفیع توصیف کرد و داستان نویسی در حوزه سیره عملی آن حضرت را کاری سخت امّا شیرین و ماندگار نامید.

مسجد حوزه علمیه صادقیه تبریز مرمت می شود

رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از مرمت مسجد حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز خبر داد.

تراب محمدی با بیان اینکه کف‌سازی سراهای امیر، میرزا ابوالحسن و حاج صفی به اتمام رسیده است، از مرمت بیش از 80 درصد مساجد این بازار خبر داد و خاطرنشان کرد: از میان مساجد بازار تبریز تنها مرمت سه مسجد باقی مانده است.

رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآور شد: مرمت مساجد صادقیه، قزوینی‌ها و یاعلی در دستور کار اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قرار دارد.

محمدی با بیان اینکه امسال 100 میلیون تومان برای مرمت مسجد صادقیه اعتبار جذب شده است، گفت: استحکام‌‌سازی و مرمت ‌بخشی از مسجد قزوینی‌ها نیز در حال انجام است./935/د102/س
ارسال نظرات