۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۶۵۱
مدیر استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی:

گسترش مدارس علمیه نیاز جدی آذربایجان غربی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر ‌استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، با بیان این‌که‌ هم اکنون هشت مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه خواهران در این‌استان دائر است، گفت: این تعداد جوابگوی نیاز فرهنگی نیست؛ بنابراین توسعه مدارس علمیه استان در دستور کار مرکز مدیریت حوزه قرار گرفته است.
حجت الاسلام جواد قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمد‌جواد قهرمانی، مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه میاندوآب، امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‌که تعداد حوزه‌های علمیه دائر در استان در شرایط کنونی جوابگوی نیاز استان نیست، افزود: برای رسیدن به جایگاه مطلوب نیازمند افزایش تعداد مدارس علمیه استان به 20 باب هستیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 700 طلبه در سطوح مختلف در حوزه‌‌های علمیه استان، علوم دینی و معارف اسلامی را فرا می‌گیرند، اظهار داشت: این تعداد باید در سال‌های آینده به دو هزار نفر برسد که این خود نیازمند تأمین اعتبار برای ایجاد زیر‌ساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جهت توسعه مدارس علمیه استان است.

این مقام مسؤول در ادامه کمبود استادان حوزوی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی توسعه حوزه‌های علمیه استان عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر دویست نفر از اساتید مجرب علوم دینی در مدارس حوزوی تدریس می‌کنند که با افزایش مدارس باید این تعداد حداقل دو برابر افزایش یابد و این مسأله مستلزم وجود شرایط لازم همچون امکان اسکان اساتید در استادسراها است.

وی توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه را نیاز جدی استان دانست و افزود: این موضوع در برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند‌مدت توسعه علمی، پژوهشی و فضاهای آموزشی مورد توجه قرار گرفته است و در صورت تأمین اعتبارات لازم به اجرا درخواهد آمد.

حجت الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از پانصد نفر در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه شرکت کردند که از این تعداد تنها 150 نفر می توانند وارد حوزه شوند، در حالی‌که در صورت تأمین زیرساخت‌های لازم می‌توان ظرفیت پذیرش را چند برابر کرد./936/پ202/س

ارسال نظرات