۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۶۸۲
استاد حوزه و دانشگاه:

بیداری اسلامی حرکتی در جهت بازیابی عزت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) گفت: بازگرداندن حیثیت از دست رفته مسلمانان در طول تاریخ از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایران در بحث صدور انقلاب است.
بيداري اسلامي


حجت الاسلام رضا بخشایش، عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: بیداری اسلامی در کشورهای گوناگون الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی بیان داشت: امروز مردم کشورهای عربی بیدار شده‌ و درصدد استیفاء حقوق از دست رفته خویش قیام کرده و راه عزت و سربلندی را پیش گرفته‌اند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دولت‌های دست نشانده استکباری ننگ دنیای اسلام محسوب می شوند، بیان داشت: حاکمان کشورهای مصر، بحرین، یمن، سال ها عزت ملت خود را بخاطر خوش آیند کشورهای غربی، زیر پا گذاشته اند.

این استاد حوزه علمیه قم، گفت: امروز الهام گیری از انقلاب اسلامی در سخنان مردم کشورهای منطقه بروز و ظهور کرده است.

وی با اشاره به این سوال که چرا انقلاب های مردمی در کشورهای اسلامی پس از گذشت سی سال از انقلاب اسلامی ایران ایجاد شده است، ادامه داد: نبود زمینه های قیام مردمی دلیل تاخیر این نهضت‌های آزادی بخش است.

این استاد فلسفه اظهار داشت: امام خمینی(ره) بر بحث صدور انقلاب اسلامی ایران بسیار تاکید داشتند و عزت اسلام و مسلمین را در گرو بیداری از جنس اسلامی می دانستند.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) همچون سایر بیداران دنیای اسلامی کوشیدند تا با آگاه کردن مردم ، راه تعالی و پیشرفت را نشان دهند.

محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: شهید مطهری نیز که از شاگردان امام خمینی(ره) است، تلاش کرد تا با ایجاد تفکر اسلامی اصیل، هویت اسلامی را به مردم برگرداند و راه تعالی اسلام را نشان دهد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: بازگرداندن حیثیت از دست رفته مسلمین توسط استعمارگران در طول تاریخ از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایران در بحث صدور انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: امروز بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی نشان اثر بخشی ایران اسلامی است و دامن زدن به بحث های شیعه و سنی، در راه دشمن گام برداشتن است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات