۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۷۰۳
دبیر بنیاد بین المللی غدیر در مازندران:

کرسی های غدیر شناسی در دانشگاه های مازندران تشکیل می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر بنیاد بین المللی غدیر در مازندران از تشکیل کرسی های غدیر شناسی در دانشگاه های استان خبر داد و گفت: این کرسی ها به منظور تبیین اندیشه‌های امیر مؤمنان(ع) برای نسل جوان و دانشگاهیان استان صورت می گیرد.
غدير
حجت الاسلام احمد احمدی اتویی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از تشکیل کرسی های غدیر شناسی در دانشگاه های استان خبر داد و گفت: این کرسی ها به منظور تبیین اندیشه‌های امیر مؤمنان(ع) برای نسل جوان و دانشگاهیان استان تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود نهادینه کردن فرهنگ غدیر در سطوح مختلف جامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که احیای این فرهنگ، سبب پویایی و نشاط در سطح جامعه می شود، خاطرنشان کرد: اگر متولیان دینی و فرهنگی در این مسیر گام بردارند بسیاری ازمشکلات و ناهنجاری های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام احمدی اتویی با اشاره به این که در مسأله غدیر تکمیل دین، اتمام نعمت و ولایت امیر مؤمنان(ع) ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل موضوع غدیر یکی از جریان‌های بی‌نظیر در تاریخ بعثت و رسالت پیامبر(ص) است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با اشاره به این که اگر مردم غدیر را بشناسند بسیاری از مشکلات موجود جامعه از بین می رود، افزود: هدف تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیر خم توجه دادن افکار و اذهان مسلمانان به عید اکبر بودن غدیر خم و فرهنگ شدن واقعه غدیر در جوامع اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: برای شناسایی استعدادهای مختلف در نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جهان اسلام، نیازمند تلاشی همه جانبه هستیم که نقش رسانه‌ها در این میان قابل توجه است.

حجت الاسلام احمدی اتویی با اشاره به این که غدیر، عید بزرگ مسلمانان است و تداوم نبوت و اسلام ناب محمدی(ص) محسوب می‌شود، افزود: شناسایی تأثیرات زوایای مختلف واقعه غدیر بر جامعه اسلامی، باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد. 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با بیان این که اسلام بدون غدیر معنایی ندارد و حمایت از ولایت در اسلام باعث انسجام و استحکام مسلمانان خواهد شد، تصریح کرد: تحقق عدالت واقعی در جهان نیازمند نهادینه شدن فرهنگ غدیر در میان ملت های دنیا است.

حجت الاسلام احمدی اتویی با اشاره به این که فلسفه و جایگاه غدیر به صورت واقعی برای جامعه باید شناسانده شود، گفت: چهره ناب و پاک امام علی (ع) باید به نسل جوان جامعه معرفی شود.

وی با بیان این که امروز باید برای جهانی شدن فرهنگ غدیر تلاش مضاعفی داشت، افزود: تحقق عدالت واقعی در جهان نیازمند نهادینه شدن فرهنگ اصیل غدیر در میان ملت های دنیا است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با اشاره به این که باید جشن‌های هفته ولایت و غدیر به ‌صورت مردمی برگزار شود، اظهار داشت: برنامه‌های بزرگداشت غدیر، نباید محدود به ایام خاص باشد، بلکه باید در طول سال نیز مسؤولان و دست‌اندرکاران در راستای ترویج فرهنگ غدیر تلاش کنند. 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمن از طریق تهاجم فرهنگی سعی در مخدوش کردن بصیرت دینی جوانان دارد، بیان کرد: ولایت پذیری و تبعیت از پیشوای شیعیان جهان در کنگره بین المللی غدیر پیگیری شود.

حجت الاسلام احمدی در ادامه سخنان خود همچنین از راه اندازی سایت بین المللی غدیر مازندران  همزمان با دهه غدیریه در استان خبر داد و گفت: این سایت با حضور مسؤولان برجسته استانی افتتاح خواهد شد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با بیان این که جشن های گسترده ای به مناسبت ایام ولادت امام علی‌(ع) در سراسر استان برگزار می شود، ادماه داد: سالنامه غدیر نیز امسال از سوی این بنیاد در مازندران تهیه می شود.

وی با اعلام این که سنتی ساختن فرهنگ غدیر و احیای مکارم ناب غدیریه بین جوانان در این ستاد پیگیری می شود، افزود: دشمن با ابزار مسلح و به صورت تمام عیار با فرهنگ اصیل ایرانی در جنگ و مقابله است./950/پ202/س
ارسال نظرات