۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۷۲۹
آیت الله قبلان:

آشوب های سوریه حلقه ای از زنجیره تخریب منطقه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان آشوب های سوریه را حلقه ای از زنجیره تخریب منطقه با حمایت حلقه های استعماری دانست و ملت سوریه را به هوشیاری فراخواند.
آيت الله شيخ عبدالامير قبلان قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته، آشوب ها و رخدادهای داخلی سوریه را حلقه ای از زنجیره تخریب منطقه عربی و فتنه انگیزی در آن دانست که حلقه های استعماری آن را هدایت می کنند و افزود: هدف قرار دادن سوریه، نشانه رفتن به سوی نقشی است که این کشور در منطقه ایفا می کند و در خط مقدم جبهه دفاع از امت و نیروهای مقاومت و بازدارندگی است.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به تلاش نیروهای استعماری به رهبری رژیم صهیونیستی برای تضعیف سوریه و تبدیل کردن اسراییل به تنها قدرت مطرح منطقه در زمینه های مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی، ملت سوریه را به هوشیاری و آگاهی نسبت به دسیسه هایی که علیه این کشور چیده می شود، فراخواند.

وی به آتش کشاند سازمان های عمومی، ایجاد رعب و وحشت و کشتار نظامیان را اقدام هایی تروریستی و دور از دین دانست و از سوری ها خواست تا با همکاری و همفکری، روند اصلاحات و جریان گفت و گوی ملی سیاسی در راستای اصلاحات و بازگرداندن امنیت و استقرار به این کشور را آغاز کنند.

آیت الله قبلان با هشدار نسبت به تحریک افکار عمومی نسبت به فتنه و آشوبی که نهادهای رسانه ای و طرف های بیگانه با تحریف حقایق و برانگیختن کشمکش های مذهبی، طایفه ای و نژادی به دنبال آن هستند، گفت: سوریه اقلیت و اکثریت ندارد و همگی ملتی واحد هستند که به میهن خود عشق می ورزند.

گفتنی است که سوریه از اواخر اسفندماه گذشته شاهد برخی اعتراضات و ناآرامی ها به ویژه در برخی شهرها مانند لاذقیه، حمص و درعا بوده و اغلب در روزهای جمعه و پس از برگزاری نماز جمعه تظاهرات برگزار می شود.

چندی پیش بشار اسد و دیگر دولتمردان سوریه با تدوین پیش نویس قانون احزاب و عفو بازداشت شدگان و نیز صدور فرمان تشکیل کمیته نظارت بر گفتگوهای ملی که متشکل از هفت شخصیت سوری از چهره های برجسته احزاب مختلف از جمله حزب بعث و شخصیت های مستقل است، گام های اساسی را در مسیر اصلاحات برداشته اند./981/ب902/گ
ارسال نظرات