۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۶۷۳۳
استاد حوزه و دانشگاه:

روحانیت حافظ اصلی اسلام ناب در برابر انحراف‌ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه از روحانیت به عنوان حافظ اصلی اسلام ناب در سطح جامعه یاد کرد و با اشاره به این که این قشر تأثیر‌گذار سد محکمی در برابر نفوذ انحراف در جامعه اسلامی است، گفت: روحانیت مهم‌ترین پشتوانه نظام برای مقابله با اندیشه انحرافی است.
روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید احمد الست از اساتید حوزه و دانشگاه، امروز در گردهمایی روحانیان مستقر استان در محمودآباد به نقش علما و روحانیان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: روحانیت همواره در دفاع از ارزش‌های اسلامی ثابت قدم بوده است.

وی، روحانیت را میراث‌دار پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر حضور در صحنه روحانیت در دفاع از مبانی دینی نبود، امروز احکام اسلامی این‌گونه منظم و بدون تحریف در اختیار ما قرار نمی‌گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه، از روحانیت به عنوان حافظ اصلی اسلام ناب در سطح جامعه یاد کرد و با اشاره به این که این قشر تأثیر‌گذار سد محکمی در برابر نفوذ انحراف در جامعه اسلامی بوده است، گفت: روحانیت مهم‌ترین پشتوانه نظام برای مقابله با اندیشه انحرافی است.

حجت الاسلام الست با بیان این که اگر نقش‌آفرینی و از خودگذشتگی روحانیت در ‌تاریخ نبود، امروز دیگر خبری از اسلام ناب محمدی نبود، گفت: گروه‌های متعددی در تاریخ به دنبال خارج‌کردن دین از زندگی اجتماعی مردم بودند و حضور دین در امور اجتماعی را زمینه‌ساز بدبختی و عقب‌ماندگی انسان می‌دانستند و این روحانیت بود که در برابر این اندیشه آمریکایی ایستاد و اجازه نداد اسلام از متن اجتماع خارج شود.

وی با اشاره به این که جامعه اسلامی به وجود روحانیتی اصیل، آگاه و بصیر به خود می‌بالد، گفت: در طول تاریخ شخصیت‌های روحانی پرورش یافتند که همواره موجب افتخار جهان تشیع بودند و این به دلیل دفاع و حراست آنها از مبانی دینی بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه، روحانیت اصیل را چراغ هدایت مردم دانست و با بیان این که اگر ما به اسلام اصیل و واقعی دسترسی داریم به برکت نقش آفرینی علما و روحانیت آگاه به زمان است، ادامه داد: روحانیت روحیه اعتماد به نفس، استکبار‌ستیزی و خودباوری را برای ما به ارمغان آورده است که امروز همه ما باید به آن توجه کنیم.

حجت الاسلام الست با بیان این که دشمنان ابتدا سعی در تخریب چهره روحانیت و یا حداقل بی خطر کردن آنان برای منافع خود بودند، گفت: اسلام منهای روحانیت که همان اسلام آمریکایی است، طرحی از سوی دشمنان برای کمرنگ کردن جایگاه روحانیت اصیل است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در کشور ما علما و روحانیان زیادی بودند که برای حفظ اسلام و جهانی شدن آن زحمات زیادی کشیده اند همچون علامه طباطبایی(ره)‌ که هم روحانیت را نجات داد و هم احزابی که علیه اسلام کار می‌کردند را رسوا کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مقابله با جریان انحرافی یکی از ویژگی‌های ورحانیت در طول تاریخ بوده است، گفت: این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی هیچ‌گاه در برابر انحراف‌ها سکوت نکرد و از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با این گروه‌های منحرف استفاده کرده است.

وی به پیروزی نهضت عظیم اسلامی به رهبری امام راحل اشاره کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی سبب بیداری همه ملت‌های آزادی‌خواه دنیا شد.

حجت الاسلام الست با بیان این که قدرت و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران امروز برای همه قدرت‌های استکباری دنیا کاملاً مشخص شده است، گفت: با انقلاب اسلامی ایران شاهد ایجاد اتحاد و همدلی مسلمانان و ‌بیداری اسلامی در دنیا بودیم. 

استاد حوزه و دانشگاه، ریشه بیداری اسلامی در منطقه را در الگوگیری از انقلاب اسلامی دانست و گفت: همگان اذعان دارند که انقلاب اسلامی ایران زمینه بیدار شدن ملت‌ها و رها‌شدن آنها از استبداد و مقابله با استعمار انگلیس و ایالت متحده آمریکا و دیگر کشورهای غربی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان این که ولایت فقیه روح و هویت انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه ایران اسلامی را در دنیا به یکی از مقتدرترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.

حجت الاسلام الست تصریح کرد: اگر وجود ولایت فقیه نبود بی‌شک انقلاب ما به پیروزی نمی‌رسید؛ زیرا امام راحل با درایت و تدبیر خود مردم را جمع کرد و از جنگ‌های داخلی و احزاب جلوگیری کردند.

وی در پایان اضافه کرد: بی شک کشور های به‌پا خواسته به مرور زمان خواهند فهمید که وجود ولایت فقیه است که انقلاب و نهضتی را حفظ می‌کند و بدون رهبر و ولایت انقلابی پایدار نخواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات