۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۸۱۵
امام جمعه موقت تهران:

براندازی نظام دینی و ولایی هدف نهایی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: هدف اصلی استکبار جهانی تضعیف جایگاه و شأن ولایت است، در مرحله بعدی تخریب چهره روحانیت و در نهایت براندازی نظام دینی خواهد بود.
حجت الاسلام صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه تهران امروز در مراسم اختتامیه سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب اظهار داشت: امروز با توجه به توطئه‌های دشمنان در قالب جنگ نرم، روحانیت و حوزه‌های علمیه رسالتی مهم و حساس‌تر از گذشته بر عهده دارند.

وی خاطر‌نشان کرد: دشمنان با ترویج فساد و فحشا در ایران به دنبال اجرای سناریویی شبیه آندلس در ممالک اسلامی هستند که هوشیاری و آگاهی روحانیت ضروری به نظر می‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با تأکید بر این‌که مبلغان حوزوی رسالت بصیرت‌بخشی و روشنگری را بر عهده دارند، تصریح کرد: ابعاد و تلفات جنگ نرم بسیار گسترده‌تر و خطرناک‌تر از جنگ نظامی است، امروزه دشمنان اعتقادات دینی و هویت ملت ایران را هدف قرار داده اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که دشمنان با مدعیان دین‌مداری به جنگ اسلام آمده‌اند، خاطر‌نشان کرد: هدف اصلی استکبار جهانی تضعیف جایگاه و شأن ولایت است، در مرحله بعدی تخریب چهره روحانیت و در نهایت براندازی نظام دینی خواهد بود.

وی با تأکید بر این‌که روحانیت و طلاب حوزه‌های علمیه همواره مدافع اصیل حریم ولایت بوده‌اند، اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان به دنبال انحراف در افکار و اندیشه‌های دینی ملت هستند، رهبری نظام با رهنمودهای ارزشمند خود کشور را از فتنه‌های مختلف منافقان داخلی و خارجی نجات داده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: اگر ولایت نبود سرنوشت انقلاب نیز معلوم نبود، در حقیقت اصل مسلم ولایت مطلقه فقیه، کشور و انقلاب را بیمه کرده است، امروز ملت ایران رهبری دارد که فقیهی کامل و اهل فضل و معرفت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وظایف طلاب در دوران تحصیل علوم حوزوی پرداخت و خطاب به حاضران در مراسم اظهار داشت: اگر خود را سرباز مکتب حضرت ولی‌عصر(عج) می‌دانید، بایستی در کسب علم و تهذیب نفس لحظه‌ای را به غفلت سپری نکنید.

امام جمعه تهران با بیان این‌که مردم دوستدار عالمی آگاه و مهذب هستند، تصریح کرد: امروز رسالت طلاب و روحانیان تنها در تبلیغ و محراب خلاصه نمی‌شود، انتظاری که از روحانیت به عنوان قشر فرهیخته جامعه می‌رود، فراتر از دیگر اقشار جامعه است.

وی با تاکید بر حضور فعال طلاب در صحنه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی گفت: طلاب و روحانیان باید با آگاهی از اصول تبلیغ و برخورد صحیح با مردم، عاملی برای گرایش مردم به معنویت شوند نه اینکه با عدم برخورد مناسب و یا تبلیغ بد از دین، زمینه دین گریزی ایشان را فراهم آورد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تقوا، توسل و مجاهدت را سه ویژگی مهم طلاب نمونه دانست و ادامه داد: هرکس در هر مقامی باعث دین گریزی مردم شود، خیانت کرده است، حتی امام زمان‌(عج) هم خشک مقدس‌ها را قبول ندارد./935/پ202/س
ارسال نظرات