۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۸۲۰
معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه ‌قضائیه:

فاصله گرفتن از ارزش های اخلاقی و دینی علت اصلی افزایش جرائم است

خبرگزاری رسا ـ معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه ‌قضائیه، با استمداد از حوزویان به منظور ارتقا و تقویت فرهنگ دینی جامعه، فاصله گرفتن از ارزش های اسلامی و اخلاقی را از عوامل مؤثر در افزایش جرائم در کشور دانست.
معاون


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر ذوالقدر، معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه ‌قضائیه روز سه شنبه در دیدار با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، گزارشی از فعالیت های این معاونت ارائه کرد و گفت: معاونت پیشگری از وقوع جرم در قوه قضاییه با رویکرد جدیدی که بعد از آمدن آیت الله آملی لاریجانی اتخاد شد، تاسیس شده است.

وی با تشریح اهداف راه اندازی این معاونت تاکید کرد: پیشگیری از وقوع جرائم یکی از مهم ترین اهداف تشکیل این معاونت بوده است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب بتوانیم در این خصوص ایفای نقش کنیم.

ذوالقدر ابراز داشت: در این سال ها بیشتر به مقابله با جرم و مجرم می پرداختیم، اما با رویکرد جدید به دنباله جلوگیری از وقوع جرائم و پیشگیری از آن هستیم.

وی با بیان اینکه وضع جرائم در کشور با شواهدی که وجود دارد مطلوب نیست، یادآور شد: با توجه به فرهنگ شیعی کشور این میزان جرم و نابسامانی جالب نیست و متاسفانه جرائم رو به تزاید است.

معاون دستگاه قضایی کشور تصریح کرد: قوه قضائیه به این جمع بندی رسیده است که با توجه به حجم افزایش پرونده های قضایی باید به سراغ پیشگیری از وقوع جرائم رفت و در این راستا فرهنگ سازی لازم را انجام داد.

ذوالقدر با اشاره به تبعات ناگوار افزایش جرائم، به بررسی عوامل این مساله پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین علت های گسترش و افزایش جرم، فاصله گرفتن از ارزش های دینی و اخلاقیات است و باید به این مساله بپردازیم.

معاون پیشیگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تشریح برنامه ها و اقدامات این معاونت در این راستا، به اهداف دیدار با مراجع و علما اشاره کرد و گفت: رهنمودهای مراجع عظام تقلید و علما حتما در این راستا کارگشا است و می تواند ما را یاری کند.

وی با اشاره به اطاله دادرسی در محاکم قضایی گفت حجم زیاد پرونده ها باعث می شود که روند بررسی و رسیدگی به پرونده ها با سرعت لازم انجام نشود و برای حل این مشکل باید به سراغ جلوگیری از وقوع جرائم رفت.

معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه ‌قضائیه در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه حوزه و روحانیت تاکید کرد: از ظرفیت حوزه می توان برای ارتقا فرهنگ دینی به خوبی استفاده کرد و ما در این عرصه نیازمند راهنمایی حوزویان و علما هستیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات