۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۶۸۵۲
لاریجانی:

آیت الله فاضل لنکرانی مروج مکتب فقهی امام خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ دکتر لاریجانی در مراسم رونمایی از تمبر یادبود حضرت آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: آیت‌الله فاضل لنکرانی مکتب فقهی امام خمینی(ره) را اشاعه دادند.
سخنراني دکتر علي لاريجاني در مراسم رونمايي از تمبر يادبود و کتاب الطهاره آيت الله فاضل لنکراني سخنراني دکتر علي لاريجاني در مراسم رونمايي از تمبر يادبود و کتاب الطهاره آيت الله فاضل لنکراني دکتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در آیین رونمایی از تمبر یادبود حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با برشمردن ویژگی‌های مکتب امام خمینی(ره) که حقیقت عقل شیعی را به جهان امروز نشان داد، گفت: تشیع از یک عقلانیت وحیانی برخوردار است که با سایر فِرَق کاملا تفاوت دارد و این مساله در تمام علمای شیعه نمود بارز داشته است.
 
وی ادامه داد: از قرون اول تا سوم هجری یک جریان تعطیل عقل به وجود آمد این جریان مقابل قرآن و نصوص ایستادند و کار را به جایی رساندند که حتی سوال از آنها هم بدعت محسوب می‌شد.

رییس مجلس بیان کرد: اما جریانی که با معارف اهل بیت(ع) بنا نهاده شده بود تلاش می‌کرد حقایقی که در معارف اهل بیت(ع) هست را از راه مجرای عقل بیابد و بفهمد و این خصوصیت تفکر شیعی است.

 لاریجانی جریان وهابیت را بدتر از جریان اول توصیف کرد و گفت: اینها حاضرند به خاطر اهداف غلط خود خون دیگران را بریزند.

وی با اشاره جریان دیگری که در حال حاضر در حال رواج و فعالیت می‌باشد را جریان صوفیه عنوان کرد و اظهار داشت: این جریان در ایران و در کشورهای دیگر فعال می‌باشد. ادعای این جریان این است که ما اهل حقیقت هستیم، این هم نوعی تعطیلی عقل است و هدف آنها به انحراف کشیدن افکار مردم و از بین بردن روحانیت شیعه می‌باشد.

رییس مجلس در پایان گفت: درحالی علمای شیعه معارف اهل بیت(ع) را مبنای حرکت خود قرار داده‌اند و به کمک آن تمام زوایای جامعه را به حرکت واداشته‌اند که در طول تاریخ کمترین انحراف در آن دیده نشده است./908/پ202/ع

ارسال نظرات