۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۶۸۶۳
معاون دادستان قم:

بدحجابی جرمی مشهود است و باید با آن برخورد شود

خبرگزاری رسا ـ معاون دادستان استان قم، بدحجابی را جرمی مشهود دانست و خواستار برخورد جدی با آن در جامعه شد.
حجاب و عفاف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل جعفری، معاون دادستان قم و از مسؤولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، روز گذشته در جلسه شورای سیاستگذاری این ستاد که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، گفت: بی حجابی و بدحجابی جرمی مشهود است و نیروی انتظامی باید در این زمینه برخورد کند.

وی با بیان اینکه در سال 89 بیش از پنج هزار تذکر لسانی از سوی آمران به معروف و ناهیان از منکر داده شده است، گفت: در خصوص جرایم مشهود نیروی انتظامی یک وظیفه دارد و دادستانی نیز وظیفه معینی دارد.

جعفری در ادامه تصریح کرد: یکی از وظایف مجامع امور صنفی نظارت بر اصناف است، در زمینه آلودگی صوتی نیز نیروی انتظامی برخوردهای لازم را انجام می دهد و دادستانی نیز هیچ گونه اغماضی در این خصوص نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما آماده ارائه آموزش های لازم به آمران به معروف و ناهیان از منکر هستیم خواستار تقویت و توسعه ارتباط و تعامل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با دادستانی قم شد.

این گزارش حاکی است، حجت الاسلام آقامیری رییس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان قم نیز در ادامه جلسه شورای سیاستگذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع، ابرازداشت: خود بزرگ بینی و خود کم بینی دو مشکل زیانبار برای هر جامعه ای است.

حجت الاسلام آقامیری گفت: من گمان می کنم ما در عرصه امر به معروف و نهی از منکر دچار خود کم بینی شده ایم و در این راستا باید سراغ افرادی رفت که انگیزه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط و ویژگی های آمران به معروف، تصریح کرد: شخص آمر به معروف و ناهی از منکر اگر ابتدا خود را نصیحت و اصلاح نکند نمی تواند مؤثر باشد.

حجت الاسلام آقا میری بیان داشت: اگر ناصح و آمر به معروف و ناهی از منکر اعتماد به نفس نداشته باشد نخواهد توانست رسالت خود را به خوبی ایفا کند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات