۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۸۸۲
با حضور طلاب غیرایرانی؛

مراسم جشن میلاد امام علی در مجتمع فقه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن میلاد امام علی‌(ع) از سوی مؤسسه محبان ام‌الائمه ‌(س) در مجتمع آموزش عالی فقه قم برگزار شد.
امام علي

  
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم جشن میلاد امام علی‌(ع)، پیش از ظهر امروز 25 خردادماه از سوی مؤسسه محبان ام الائمه‌(س) و با همکاری معاونت فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه قم در مسجد این مجتمع برگزار شد.
 
در این مراسم که به مناسبت میلاد با سعادت امیرمؤمنان علی‌(ع) و با حضور طلاب غیرایرانی برگزار می‌شد، حجت‌الاسلام کوثری، استاد حوزه علمیه قم خواستار بررسی ولادت امام علی‌(ع) در کعبه در منابع اهل سنت شد.
 
وی در ادامه به بیان فضائل امیر مؤمنان‌(ع) در خطبه فدکیه پرداخت و گفت: حضرت صدیقه طاهره‌(س) در این خطبه با ارائه تاریخچه‌ای از وضعیت زندگی اعراب، می‌فرمایند «شما بر لبه پرتگاه آتش بودید و پیامبر اکرم‌(ص) نجات دهنده شما از آن بود».
 
این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که با مطالعه تاریخ جاهلی خواهیم دید که آنها ذلیل و خوار بودند، افزود: حضرت فاطمه‌(س) می‌فرمایند «وقتی شما با گرگان عرب روبرو بودید و می‌رفت که فتنه‌های مشرکان شما را از بین ببرد، پدرم، برادرش علی‌(ع) را وارد میدان کرد».
 
حجت‌الاسلام کوثری اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا‌(س) ادامه می‌دهند «حضرت علی‌(ع) وارد میدان شد تا شاخ شیطان را بشکند و گرگان عرب را سر جای خود بنشاند».
 
وی همچنین به سوابق امام علی‌(ع) در جهاد از دیدگاه صدیقه کبری‌(س) اشاره کرد و گفت: «علی‌(ع) مرد میدان جهاد بود و با شمشیرش آتش جنگی را که از سوی مشرکان شعله‌ور بود در هم شکست».
 
اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «مقامات حضرت فاطمه‌(س) در کتاب و سنت» از شیخ سند بحرانی که دوم اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شده بود، از دیگر بخش‌های این مراسم بود که طی آن 22 طلبه حوزه علمیه قم جوایز خود را دریافت کردند.

یادآور می‌شود به گفته مرادرضا رضوی، مدیر مؤسسه محبان ام الائمه‌(س)،75 طلبه غیرایرانی در این مسابقه شرکت کرده بودند که 8 طلبه برگزیده و 14 طلبه نیز تشویق شدند. /920/
پ202/ع

ارسال نظرات