۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۸۸۵

اعزام 35 روحانی در قالب طرح هجرت به مناطق محروم خوی

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی خوی گفت: 35 نفر از روحانیون و مبلغان دینی در قالب طرح هجرت به مناطق مختلف این شهرستان اعزام می شوند.
اعزام مبلغ/1
حجت السلام غلامرضا معصومی نیا، رییس تبلیغات اسلامی خوی، امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: همزمان آغاز تعطیلات تابستانی 35 نفر از روحانیون و مبلغان دینی در قالب طرح هجرت به مناطق مختلف این شهرستان اعزام می شوند.

وی با اشاره به ضرورت حضور روحانیون در مناطق محروم و روستایی اظهار کرد: با افزایش خانه های عالم و خانه‌های قرآنی این امکان برای حضور مستمر مبلغان در مناطق فراهم می شود.

حجت الاسلام معصومی‌نیا گفت: در حال حاضر 12 مرکز قرآنی در سطح شهرستان خوی فعال هستند، که این تعداد در سال جاری به 17 مرکز می رسد.

این مقام مسؤول با اشاره به استقبال گسترده مناطق روستایی از دوره‌های آموزش کلام وحی خاطرنشان کرد: در سال جاری تصمیم بر این است که طرح‌های آموزش مفاهیم قران کریم به صورت گسترده در مناطق روستایی اجرا شود.

وی در ادامه به فعالیت 35 خانه قرآن در مناطق روستایی شهرستان خوی اشاره و اظهار داشت: طبق دستورالعمل پیش‌بینی شده امسال تعداد خانه‌های قرآن روستایی به 45 باب افزایش خواهد یافت.

معصومی نیا‌ تصریح کرد: در برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی بیش از 350 مربی و استاد برجسته علوم و معارف قرآنی با این اداره همکاری دارند.

به گفته وی، در سال تحصیلی جاری با همکاری آموزش و پرورش شهرستان 65 مربی قرآنی برای تدریس دوروس تخصصی و عمومی کلام نورانی به مدارس قرآنی شهرستان اعزام شده‌اند.

این مقام مسؤول در ادامه به ضرورت اهتمام جهت احداث خانه‌های علم اشاره کرد و افزود: در همین راستا یک باب خانه عالم در روستای تپه باشی بخش ایواغلو و یک باب در روستای زاویه در سال جاری احداث می‌شود و انتظار می‌رود با همکاری سپاه شهدا این تعداد به شش واحد افزایش یابد./936/پ202/س

ارسال نظرات