۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۸۸۷

‌بررسی احداث دو حوزه علمیه دیگر در استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل از بررسی احداث و راه اندازی دو حوزه علمیه دیگر در شهرستان های این استان خبر داد.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه
حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه استان اردبیل، در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل‌ اظهار داشت: هم اکنون درخواست احداث و راه‌اندازی دو حوزه علمیه دیگر در گرمی و پارس آباد از سوی ائمه جمعه این شهرها به مرکز مدیریت استان رسیده است.

وی با بیان اینکه توسعه مدارس علمیه برادران یکی از مهم‌ترین سیاست های کاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه اردبیل است، خاطر نشان کرد: مراحل بررسی راه اندازی این دو مرکز علوم دینی آغاز شده و در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام نوروزی با بیان این‌که 6 حوزه علمیه برادران در استان اردبیل فعال است، گفت: در حال حاضر بیش از 700 طلبه در استان اردبیل مشغول فراگیری علم و معارف دینی هستند که بهره‌ مکندی از اساتید مجرب و توانمند و همچنین تجهیز مدارس علوم دینی از جمله مهمترین برنامه ‌های جاری مرکز مدیریت استان محسوب می شود.

حجت الاسلام نوروزی  پیش‌تر در گفت‌وگویی با رسا راه‌اندازی سایت کامپیوتری، تهیه سخت افزار و نرم افزارهای علوم اسلامی راه‌اندازی کافی نت مجهز به اینترنت پرسرعت و انتشار ماهنامه علمی و فرهنگی نعیم را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این مرکز دانست و گفت: در زمینه کیفی سازی و تقویت بنیه علمی طلاب نیز برنامه‌هایی انجام داده ‌ایم که برای این امر بهترین اساتید با سوابق علمی و تدریسی را در اختیار داریم./935/پ203/س

ارسال نظرات